جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش بصیرتی در موسسه امام خمینی(ره)

حوزه/ استاد دانشگاه تهران بیان کرد:این جامعه ولایی از مرزهای ایران گذشته و وارد کل جهان اسلام شده است؛ روزی تنها از بسیج ۲۰ میلیونی سخن گفته می شد امروز به حشدالشعبی و انصارالله یمن و جیش وطنی سوریه و حزب الله لبنان مبدل شده است و سراسر منطقه را فراگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، منوچهر محمدی امروز در همایش بصیرتی فرهنگیان بسیجی قم با موضوع«تبیین دستاوردهای چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی» که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد،  با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی دو هنر بزرگ داشته است گفت: این دو هنر و کار بزرگ از جمله معترفات بزرگی است که دشمنان انقلاب نیز به آن معترف هستند.

وی افزود: نخستین هنر انقلاب اسلامی پس زدن دشمنان و هجمات وسیع آنها و همچنین حفظ و ارتقای خود است؛ایران در گذشته در اختیار آمریکا و غرب بود و ماموریت آمریکا حفظ منابع و منافع آمریکا و غرب بود،.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: آخرین ماموریت شاه نیز ژاندارمی منطقه بود که به جای سربازان آمریکایی، سربازان ایرانی گوشت قربانی منابع آمریکا بودند؛ انقلاب اسلامی حرکت عظیمی بود که غربیان را شوکه کرد و این سیل منافع را از دست آنها خارج کرد، همچنین این سیل نابودی خود آمریکا را نیز در دستور کار قرارداد.

وی گفت: امام راحل شعار مقابله با  آمریکا را صرفا سر نمی داد بلکه جزو برنامه های اصلی ایشان بود؛ پس از این تحولات هرچه در دست آمریکا و استکبار بود در ده سال اول علیه ایران رها شد؛ در ده سال اول انقلاب هر ساله دو فتنه از جمله 3 کودتا، 5 درگیری قومی، تشکیل 4 گروه تروریستی و دو جنگ تجاوزکارانه علیه ملت ایران انجام شد که یکی از این حوادث در مصر، بساط انقلاب مصر را بر باد داد.

استاد دانشگاه تهران با ذکر این مطلب که در 20 سال بعدی ، دشمن به دنبال حنگ نرم رفت، اظهارکرد: جنگ سخت، جنگ افکار است که در مقابل جنگ ابزار قراردارد، در آن 20 سال به همه مقدسات نظام و انقلاب و دین مردم توهین شد و دگراندیشان نیز مشغول به تئوری پردازی بودند به حدی که در فتنه 88 مطمن بودند که به موفقیت می رسند.

وی گفت: مرحله بعد، جنگ نفوذ و جنگ اقتصادی است که امیدواریم که در این جنگ نیز به پیروزی برسیم و قطعا پیروزی نهایی انقلاب نیز با جشن بزرگ ملت ایران تمام خواهد شد؛ در سطح ملی دو دستاورد بزرگ باعث قوام انقلاب اسلامی بود؛ نخستین کار، ایجاد یک نظام دینی کارآمد پس از 300 سال بود که در گذشته بیان می شد که نظام دینی دیگر تنها در موزه ها و یا در حکومت امام زمان ایجاد می شود ولی این نظام در یک دوران پست مدرن و با ابزار جدید موفق شد که کارایی خود را نشان دهد؛ قدرت الهی نیز پشتوانه انقلاب بوده است.

نویسنده و انقلاب پژوه، با ذکر این مطلب که ایجاد جامعه ولایی دومین دستاورد بزرگ نظام اسلامی بود، بیان کرد: برخی از این جامعه به عنوان جامعه مدنی ذکر شد؛ این جامعه ولایی متشکل از رهبری ولایی، مکتب ولایی و امت ولایت مدار است که در 9 دی به صحنه آمدند و در جبهه ها در مقابل دشمنان مقابله کردند.

وی گفت: این جامعه ولایی هم پشتیبان نظام بوده و هم خنثی کننده بحران ها بوده است؛ این جامعه ولایی به شکلی، شکل گرفته است که نخبگان و بزرگان کشور مادون این جامعه هستند نه مافوق؛ در جوامع دیگر، مردم تابع نخبگان هستند ولی انقلاب اسلامی و این جامعه ولایی ثابت کرد که نخبگان و بزرگان نظام تا زمانی مقبولیت دارند که درون جامعه ولایی حرکت کنند و به محض اینکه راه خود را از این جامعه جدا کردند سقوط آنها قطعی خواهد بود.

استاد دانشگاه اظهارکرد: انقلاب اسلامی تنها به سطح ملی محدود نشد بلکه بر سطح منطقه نیز دستاوردهای عظیمی داشته است؛ منطقه ما به خاورمیانه معروف بود که ملک طبق نظر اروپا بود یعنی اروپا مرکز است و تمام دنیا با این محور خط کشی می شود.

محمدی  افزود: انقلاب اسلامی این نظریه را کنار زد و از جهان اسلام سخن گفت؛ به همین دلیل از شرق مالزی و اندونزی تا موریتانی و... یک مرکزیت بزرگ در جهان ایجاد کرد؛ به حسب انقلاب اسلامی شیعیانی که در اقلیت بودند و با تکیه بر تقیه محافظه کارانه حرکت می کردند وارد مرکزیت جهان اسلام شدند و این مرکزیت است که رهبری کل جهان اسلام را به عهده دارد و به همین دلیل است که حزب الله لبنان امروز که یک نهاد غیردولتی است قدرت برتر منطقه ما معرفی می شود.

وی گفت: این جامعه ولایی از مرزهای ایران گذشته و وارد کل جهان اسلام شده است؛ روزی تنها از بسیج 20 میلیونی سخن گفته می شد امروز به حشدالشعبی و انصارالله یمن و جیش وطنی سوریه و حزب الله لبنان مبدل شده است و سراسر منطقه را فراگرفته است؛ وحشت دشمنان از این وحدت بزرگ مردم منطقه با انقلاب اسلامی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به عقب نشینی ترامپ از سوریه بیان کرد: موج فرهنگی و انقلابی انقلاب اسلامی بود که دشمنان را این چنین آشفته کرده است و باعث شده است که از قلمروهای خود نیز عقب نشینی کنند؛ امروز نیز جنبش ضد سرمایه‌داری نیز به تبع این انقلاب به یک حرکت عمومی تبدیل‌شده و چنین جنبشی کشورهای مختلف غربی را دربرگرفته ست.

نویسنده و پژوهشگر مسایل سیاسی فروپاشی آمریکا را از وعده‌های امام خمینی(ره) دانست  گفت: چنین فروپاشی بدتر از فروپاشی اتحادیه شوروی است که پیش بینی من این است که این اتفاق تا پیش از سال 2030 رخ می‌دهد؛‌انقلاب اسلامی نقطه عروج جهان اسلام است؛ پس از رحلت امام خمینی(ره) هیچ گونه انحرافی در انقلاب رخ نداد، امام راحل باور داشتند که این انقلاب به ظهور امام زمان(عج) متصل می‌شود.

استاد دانشگاه تهران با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی یک نظام جدیدی به جهان ارائه داده است بیان کرد: وکشورهای آمریکای لاتین تحت تاثیر نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند، اسلام شیعی در اعماق این کشورها نفوذ پیدا کرد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 50 میلیون نفر در جهان شیعه شدند و این مساله قطعا از برکات انقلاب است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha