پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 مصطفی ملایی

حوزه/ ملایی: گفت: برای برگزاری یادواره شهدا ابتدا باید خلاقیت داشته باشیم و سپس با شناخت مخاطب و این که چه چیزی می‌خواهد مورد بررسی قرار بگیرد، سلیقه مخاطب بسیار مهم است و باید ما به سراغ مخاطب برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، مصطفی ملایی امروز در نخستین نشست تخصصی فعالان یادواره‌های شهدای کشور که به همت شبکه ملی فعالان جهاد و شهادت در سالن جلسات مجموعه فرهنگی پلاک 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در زمینه برگزاری یادواره شهدا موفق باشیم باید ایده داده و با خلاقیت اقدام به برگزاری یادواره کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا باید ما را مجبور به بهره گیری از خلاقیت کند، افزود: خلاقیت شامل ایده و فکر است و به کار گیری توانایی ذهنی برای ایجاد یک فکر و اندیشه نو است، در دفاع مقدس کارآفرینی‌های بسیار زیادی توسط رزمندگان انجام می‌شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم بیان کرد: برای موفقیت در برگزاری یادواره‌ها باید از عقل و تفکر و ایده‌های خوب استفاده شود، مقام معظم رهبری سال 78 درزمینه کرسی‌های آزاداندیشی تاکید کردند و باید نسبت به این موضوع توجه ویژه ای شود.

ملایی گفت: باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که شهدا چه چیزی از ما می‌خواستند و برای برگزاری یادواره شهدا باید 10 ایده را مورد نظر قرار داده واز بهترین ایده که بهترین و شاخص‌ترین است استفاده کنیم.

وی افزود: برای برگزاری یادواره شهداابتدا باید مخاطبین را بشناسیم و براساس آن برنامه ریزی کنیم، اینکه مخاطبینی که در مراسم شرکت نمی‌کنند چه خواسته‌ها و نیازهایی دارند باید مورد توجه باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم با اشاره به اهمیت فضای مجازی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر اهمیت فضای مجازی تاکید دارند و فرمود اگر رهبر نظام نبودم رهبر فضای مجازی بودم.

ملایی با اشاره به ارزش و اهمیت برگزاری یادواره شهدا گفت: مخاطبین ما برای برگزاری یادواره شهدا جوانان هستند و باید ابتدا این موضوع مورد توجه باشد که هدف از برگزاری یادواره اصلاح جامعه است.

وی افزود: برای برگزاری یادواره شهدا ابتدا باید وصیت نامه آن‌ها را بخوانیم و ببینم که این عزیزان از ما چه چیزی می‌خواستند، باید از وصیت نامه شهدا و آثار و خانواده آن‌ها برای برگزاری یادواره استفاده کرده و نسل جوان را از ویژگی‌های اخلاقی آن‌ها آگاه کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم مخاطب شناسی در برگزاری یادواره شهدا را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اگر مخاطب ما در برگزاری یادواره شهدا بانوان، سالمندان، کودکان، بیماران و یا افراد برون گرا هستند دو موضوع باید مورد تاکید باشد که محبت و توجه است.

ملایی گفت: برای برگزاری یادواره شهدا ابتدا باید خلاقیت داشته باشیم و سپس با شناخت مخاطب و این که چه چیزی می‌خواهد مورد بررسی قرار بگیرد، سلیقه مخاطب بسیار مهم است و باید ما به سراغ مخاطب برویم.

وی افزود: مجری و سخنرانان یادواره شهدا باید ازشیوه هایی که سبب جذب مخاطبین می شود استفاده کنند، یکی از تکنیک های حوزه خلاقیت ایجاد سوال در ذهن مخاطب و ایجاد ارتباط بین دو پدیده است.

عضو شورای راهبردی جمعیت جوانان حقوق بشر با بیان اینکه براساس نفوذ و اقناع مخاطب باید اقدام به برگزاری یادواره شهدا کنیم،ادامه داد: در یادواره شهدا ارکان مورد تاکید فضا، موضوع و مخاطب است و ابتدا باید ارکان مورد بررسی قرارگرفته و بر این اساس یک گام رو به جلو گام برداشتیم.

ملایی گفت:در ارتباطات انسان ها کلام 7 درصد نقش دارد و 38 درصد لحن و 55 درصد نیز زبان بدن است، نفوذ با فکر و دل انسان سرو کار دارد و مراحل روانی اقناع بسیار مهم است، ابتدا باید با افراد ارتباط گرفته شود وسپس تحول ایجاد می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha