جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله نورمفیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: نقش و جایگاه حوزه علمیه خواهران دفاع از موضع اسلام است و تنها به پرورش چند روضه خوان کفایت نشود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان گرگان بیان کرد: یکی از برکات نظام مقدس اسلامی و بینش حضرت امام خمینی(ره) این بود که زن وارد عرصه های اجتماعی شود، البته بر مبنای اجتهاد و فقاهت و تکیه بر شرع.

وی با بیان این که با نهضت انقلاب اسلامی نگاه ابزاری به زن در جامعه تغییر کرد، ادامه داد: در جامعه امروز، آثار و برکات بینش حضرت امام(ره) نسبت به جایگاه زنان در سراسر کشور به لحاظ علمی، در حوزه های علمیه و دانشگاه ها و مراکز علمی قابل درک است که با حفظ آنچه در شرع و شریعت مورد نظر است، قدرت استنباط پیدا کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: امیدوارم که در پرتو انقلاب اسلامی، بانوان به جایگاه اصلی خود برسند، دنیا باید ببیند که در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و ... بانوان می توانند در جمهوری اسلامی به ارتقا برسند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه نگاه به زن در رژیم پهلوی یک نگاه تحقیر آمیز و غیرانسانی بود، افزود: هنوز چنین نگاهی در جهان وجود دارد ولی نگاه انقلاب اسلامی به جایگاه زن بسیار متفاوت با نگاه مادی و ابزاری جهان است.

وی گفت: امام راحل (ره) در اوایل انقلاب هنگام فرستادن پیام به شوروی سابق به همراه آیت الله جوادی آملی، زنی را همراه می کنند و این حرکت پیام های زیادی برای همگان داشت.

امام جمعه گرگان اظهار امیدواری کرد که در حوزه و دانشگاه همان طور که بنیانگذار انقلاب و خلف ایشان حرکت کرده اند، درهای مختلف مدیریتی به روی بانوان باز شود و مسئولیت های اجتماعی، سیاسی و غیره بیایند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که تصور نمی‌کنم هیچ فقیهی با تحصیل بانوان در دانشگاه ها و مدیریت آنها مخالفت نماید، به مرجعیت بانوان و جواز این امر، و نظر مراجع اشاره کرد و گفت: این امر یکی از مسائل اختلافی است و این که بانوان می توانند مرجع علمی باشند و یا خیر باید مورد بحث علمی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نگاه امام روشن است، ایشان موافق حضور زن در همه عرصه های جامعه بودند.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری، بهترین مدافع حقوق بانوان را خود آنان دانست و اضافه کرد: امروزه دنیا مانند کف دست است و همه با هم ارتباط دارند و بانوان باید خود را به تقوا، مدارا، مدیریت خانواده و غیره مسلح کنند.

آیت الله نورمفیدی در پایان گفت: نقش و جایگاه حوزه علمیه خواهران دفاع از موضع اسلام است و تنها به پرورش چند روضه خوان کفایت نکند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha