جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طالب زاده

حوزه/ دبیرنهمین جشنواره فیلم «عمار» با اشاره به این که دولت آمریکا تعطیل شده و این نشانده پوک بودن دشمن است، گفت: ما نباید نسخه هایی که آنها می نویسند را به لایحه تبدیل و امضا کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نادر طالب زاده، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز ( 21 دی ماه) تهران به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: این پژوهشگر تاکید کرد: ما چکمه ای روی زمین یمن نداریم و نفوذ ایران در این کشور معنوی است، علاقه مردم بنگلادش، هند، پاکستان ،افغانستان و دیگر کشورها مورد حسد آمریکایی ها و هم پیمانان آنها است.

وی در ادامه سخنان خود به ادعای مرکز «دفاع از دموکراسی» اشاره کرد و یادآور شد: این مراکز با شعار دروغین دموکراسی به دنبال نقشه کشی برای ضربه زدن به ایران و تضعیف انقلاب هستند که تمامی اعضای آن پاسپورت اسرائیلی دارند و تمامی تحریم های علیه ایران نقشه آنها است.

این منتقد سینما گفت: بسیاری از روشنفکران از فروپاشی آمریکا خبر دادند که برای مثال «مایکل مور» پژوهشگر و مستند ساز برجسته آمریکایی گفته ترامپ آخرین رییس جمهوری آمریکا است و همچنین «باب وودوارد» خبرنگار واشینگتن پست که نقش اصلی در فاش شدن رسوایی واترگیت و استعفای نیکسون رییس‌جمهوری آمریکا داشت، گفته است که من می ترسم کاخ سفید فروپاشی معنوی را تجربه کند.

طالب زاده همچنین به خروج سربازهای آمریکایی از سوریه اشاره کرد و گفت: «مایک پمپئو» و سران آمریکایی در سفر خود به قاهره به دنبال پیشبرد اهداف شوم خود در منطقه هستند و وزیر خارجه این کشور در سخنرانی خود صحبت های اوباما را که در گذشته از تاثیر مسلمانان در مباحث علمی و رنسانس در مصر سخن گفته بود را زیر سوال برد و از وی بدگویی کرد. نباید فراموش کرد که مسلمانان در پیشرفت جهان تاثیر داشتند و غرب مدیون جهان اسلام است.

وی وقوع جنگ داخلی در آمریکا را محتمل دانست و گفت: ترامپ، مردم آمریکا را به دو تکه، جدا کرده است و افراد موافق ترامپ وینچستر به دست هستند. آمریکایی ها دچار یک بحران شدند که احتمال جنگ داخلی نزدیک است.

وی ادامه داد: امروز بیستمین روزی است که دولت آمریکا تعطیل شده و این نشانده پوک بودن دشمن است، ما نباید نسخه هایی که آنها می نویسند را به لایحه تبدیل و امضا کنیم.

این فعال رسانه به رویکرد نقادانه جشنواره عمار اشاره کرد و اظهارداشت: نبود نقد جسورانه سبب می شود که مسائل جاری به غده های چرکین و سرطانی بدل شوند که برای مثال ماهیگیری چینی ها در بندر جاسک یکی از موضوعات این دوره از جشنواره عمار است.

وی یادآور شد: در این جشنواره پدیده کشتی های چینی متجاوز به نمایش گذاشته می شود که با جارو کردن ماهیان دریا باعث بیکاری ماهیگیران بومی شده است.

وی افزود: جشنوار عمار در فضای مستند یک حیات جدید ایجاد کرده است، یک گروه از بچه های حزب اللهی که ادبیات رسانه ای کشور را تغییر دادند و آثار خود را نمایش می دهند.

دبیر نهمین جشنواره فیلم «عمار» گفت: این جشنواره یک پدیده است که به عنوان جهاد رسانه ای پس از سال ها پدید آمد و نقد جسورانه مسایل را هدف قرار داده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha