جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید گل احمد معتمدی

حوزه/ نماز عبادی و سیاسی جمعه در مساجد شهر غزنی اقامه گردید و خطبای نماز جمعه در مورد مسایل مختلف اجتماعی و سیاسی از جمله الگو قرار دادن حضرت زینب به ایراد سخن پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از آوا حجت الاسلام والمسلمین سید گل احمد معتمدی در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع کلاه سبز شهر غزنی افغانستان با توجه به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبرا(س) گفت: حضرت زینب که تربیت شده دست حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) بود؛ از نگاه صبر، تقوا، حیا، شجاعت و از هر لحاظ الگو بود.

وی افزود: زینب شیر زن بود که بعد از شهادت امام حسین و یارانش با خطبه ها و سخنان علی گونه اش نگذاشت که کربلا در کربلا دفن شود و کسی از اهداف قیام امام حسین و همه را از جنایات یزید و یزیدیان با خبر ساخت.

خطیب مسجد کلاه سبز اظهار داشت: زینب در کنار مبارزات سیاسی و اجتماعی خود، بیشتر عمرش را به عبادت و طاعت خدا سپری کرد و هیچ‌گاه نماز شب حضرت ترک نشد.

معتمدی از زنان مسلمان خواست که به جای سریال ها و فیلم های مبتذل، حضرت زهرا و دختر عزیزش زینب را الگو خود قرار دهند و وقتی زنان می توانند از زینب الگو بگیرند که آن حضرت را دقیق مطالعه کرده بشناسند.

از سوی دیگر مولوی غوث کاوش؛ در خطبه های نماز جمعه در مسجد ختم المرسلین شهر غزنی در مورد عواقب گناهان به ایراد سخن پرداخته گفت: این طور نیست که اگر ما گناه کنیم فقط در آخرت و جهنم عواقب گناهان خود را بچشیم؛ بلکه آثار بد گناهان ما در همین دنیا هم دامن‌گیر ما خواهد شد.

وی افزود: گناهان در دنیا نیز عواقب زیاد دارد، گناه آدم را بی عزت، بی شخصیت کرده و از چشم مردم می اندازد مثلا هیچ‌کس به فرد دروغ‌گو اعتماد ندارد و کسی با وی داد و ستد نمی‌کند، پس نتیجه می گیریم که گناه از لحاظ اقتصادی نیز به آدم ضربه وارد می سازد.

این عالم دین در اخر از نمازگزاران خواست که از گناه کردن دست بردارند و به سوی تقوا و خدای متعال بازگردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha