جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 475314
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
ناصر رضوی اصفهان

حوزه/ یکی از فعالان و اساتید قرآنی کشور بر لزوم حفظ عزت قاریان در مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ناصر رضوی از فعالان برجسته قرآنی کشور امروز در همایش ملی فعالان مردمی قرآن در قم گفت: مدیران قرآنی باید از روش های مختلف برای اداره موسسات و جلسات قرآن استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای مهم توسعه فعالیت های قرآنی در کشور به مولفه های کاربردی در توسعه و مدیریت فعالیت های قرآنی و جذب جوانان در این زمینه پرداخت و گفت: استفاده از نذورات قرآنی و نشر آنها به خصوص ترغیب مربیان و جوانان برای خدمت قرآنیان جوان با نذرهای قرآنی چند ساعته و مستمر می توانیم هم به توسعه این صدقه جاریه کمک کنیم و هم از برگزاری کلاس های پرهزینه جلوگیری کنیم.

رضوی اظهارکرد: گسترش مناجات خوانی در جلسات،  ایجاد انگیزه در مردم و جوانان، کریم قاریان، رفع مشکلات خانوادگی قرآنیون، ارتباطبا مخاطبین، ترویج قرائت خشیتی، پرهیز از هر نوع تعطیلی هرچند کوتاه مدت جلسات، پرهیز از تخریب شخصیت قرآن آموز و.. از نکاتی است که مدیران قرآنی کشور باید به آنها توجه کنند.

وی تصریح کرد: اجازه دادن به قاریان نوجوان و جوان برای قرائت حتی در صورت عدم وقت کافی، فعالیت شغلی غیر قرآنی قاریان و فعالان قرآنی و... از جمله شیوه‌هایی است که باید در کلاسداری قرآنی به آن توجه کرد.

وی عنوان کرد: در برخی از مساجد عنوان می شود که چرا قاری روی منبر می نشیند در حالی جایگاه عالم و قاری قرآن باید روی منبر باشد زیرا این منبر منبر قرآن و عترت است و کلام خدا باید از بهترین جایگاه بیان شود.

این استاد قرآن بیان کرد: بهترین قاری قاری است که به قول پیامبر اکرم(ص) وقتی قرآن تلاوت می کند آثار ترس از خدا در وجود او متجلی باشد؛ پس قاری قرآن هرچند مشهور و دارای رتبه های بالا باشد باید سخن خدا را بشنود و با عمق جان باور کند و سپس آن را تلاوت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    باسلام ایشان استاد رضوی واقعا از اساتید مجری قران در استان اصفهان و کشور هستند و از همین جا برای ایشان ارزوی موفقیت می کنم وهمچنین از استاد عزیز شاه میوه و عنایتی مقدم و استاد گلبان و بقیه اساتید یا حق