پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یکمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام شیخ مهدی مظاهری

حوزه/ امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام شیخ مهدی مظاهری این روحانی ارزشمند، به گردن همه ما منت داشت، گفت: وظیفه علما راهنمایی وهدایت است ومرحوم حجت الاسلام شیخ مهدی مظاهری انصافا موجب هدایت جمع کثیری به راه خدمت و راه دین بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، عصر جمعه در مراسم اولین سالگرد ارتحال حجت‌الاسلام شیخ مهدی مظاهری، با قرائت روایتی از رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه «مَثل علما بر روی زمین مَثل ستارگان در آسمان است و همان‌طور که مردم در شب راه خود را به‌وسیله ستارگان تشخیص می‌دهند مردم روی زمین به‌وسیله علما هدایت و راهنمایی می‌شوند» اظهار کرد: مرحوم مظاهری یک روحانی به‌واقع وظیفه‌شناس و به وظیفه عمل کُن بود.

وی با بیان اینکه مرحوم حجت‌الاسلام شیخ مهدی مظاهری این روحانی ارزشمند، به گردن همه ما منت داشت، تصریح کرد: وظیفه علما راهنمایی و هدایت است و مرحوم حجت‌الاسلام شیخ مهدی مظاهری انصافاً موجب هدایت جمع کثیری به راه خدمت و راه دین بود.

امام جمعه اصفهان افزود: مرحوم حجت‌الاسلام شیخ مهدی مظاهری یک انسان خدمتگزار بود و گرچه اغلب مردم او را به‌عنوان فرد دعاخوان و نیایش خوان می‌شناختند ولی خدمت فراوانی در راه دین و هدایت مردم کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم حجت‌الاسلام شیخ مهدی مظاهری دلسوز راجع به هدایت مردم و آشنا کردن مردم با حضرت ولی‌عصر (عج) خاصه در دعای ندبه بود، گفت: دعا چیز ساده‌ای نیست و مرحوم حجت‌الاسلام شیخ مهدی مظاهری پایه‌گذار سنت حسنه‌ای به نام دعا و نیایش سحرگاهی در اصفهان بودند که همچنان میراث معنوی ماندگاری است.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: ایمان به خدا بدان معنی است که بدانیم همه‌چیز در ید قدرت خداوند است و دعا بسترساز این ایمان است.

وی با اشاره به اینکه حلال بودن محل کسب و غذایی که می‌خورید موجب استجابت دعا می‌شود، ابراز کرد: شرط دیگری از استجابت دعا که در دعای ابوحمزه ثمالی رعایت شده است این بوده که هرگز از خداوند چیزی را نخواهید مگر اینکه ابتدا حمد و ثنا خداوند را بکنید و سپس درود به پیامبر خدا بفرستید و سپس اعتراف به گناه خود بکنید و درنهایت در خواست خود را بخوانید.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: ابوحمزه ثمالی واقعاً دعای با عظمتی است و مرحوم حجت‌الاسلام شیخ مهدی مظاهری با معنا کردن مفاهیم دعا احکام اعتقادی و توحیدی را در حین دعاخواندن به مردم آموزش می‌داد.

وی اضافه کرد: مرحوم حجت‌الاسلام شیخ مهدی مظاهری به حقیقت احیاگر امر اهل بیت(ع) بود مرحوم مظاهری فقط دعاخوان نبود چراکه در ضمن دعا راه راست را به مردم می‌آموخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha