چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد رضا صلح جو

حوزه/ فعال قرآنی، یکی از مشکلات فرهنگی بزرگ کشور را صرف وقت بسیار برای جلسات پیشنهادی و آیین نامه نوشتن و عمل نکردن به این برنامه ها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،محمد رضا صلح جلو امروز  در همایش فعالان مردمی قرآن کریم که در قم برگزار شد، گفت: انجمن قرانیان از جمله مسایل مهمی است که این همایش به دنبال شکل دهی به آن و با هدف توسعه و تعمیق فعالیت های فرهنگی و آموزشی در کشور است.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما آیین نامه ها و پیشنهادات بسیار زیادی در امور مختلف به خصوص مباحث فرهنگی و قرآنی مطرح می شود، ولی به دلیل تعدد این نظام پیشنهادی هیچگاه شاهد عملی شدن این مباحث نیستیم و بیشتر مباحث در حد همان پیشنهادات باقی می ماند و هیچگاه عملی نمی شود.

این خادم القرآن بیان کرد: انجمن قرآنیان در هر استان تشکیل می شود و کار آن دیده بانی، رصد و سیاستگذاری  قرآنی است؛ البته در خصوص جایگاه و شان و نقش این سیاستگذاری نیز ابهاماتی وجود دارد که در قالب جلسات مختلف برطرف میشود.

وی گفت: در این میان رابطه این انجمن با موسسات و سایر دستگاه ها نیز باید مشخص شود؛ تفاوت این انجمن با موسسات قرآنی و همچنین نوع نظارت و رصد فعالیت ها از نقاط مهمی بود که در کارگروه انجمن قرآنیان مورد بحث قرار گرفت ولی در کل، شکل گیری این انجمن مورد اتفاق قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha