جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی قهرمانی

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: در حال حاضر ما نیازمند رخ دادن یک انقلابی در فضای مجازی برای زدن توی دهان دشمن در این عرصه هستیم.

حجت الاسلام علی قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به بیانات چند روز پیش مقام معظم رهبری در دیدار هزاران نفر از مردم قم با ایشان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار از جوانان انقلابی خواستند که فضای مجازی را به بستری برای زدن در دهان دشمن تبدیل کنند و به نظر می رسد که این فرموده حضرت آقا، در راستای همان بحث آتش به اختیاری است که پیشتر مطرح کردند.

وی افزود: بحث آتش به اختیار مربوط به جایی است که سازمان رزم یک مقدار به هم ریخته و حال آن که مدیران و مسئولانی که کار در اختیارشان است باید نظام و ساز و کار آن بخش را در دست گرفته و برپایه نیازها و اهم و مهم ها وارد عمل شوند، اما وقتی شرایط درست و بر طبق قاعده نیست، اینجاست که به فرمان رهبری باید جوانان مومن و انقلابی بر اساس رهنمود آتش به اختیاری ، عمل نمایند.

این مدرس فضای مجازی همچنین گفت: مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی در این سال ها مباحث بسیار مهمی فرموده اند که از آن جمله می توان به فرصت ها و تهدیدهای حضور در این عرصه اشاره کرد؛ معظم له ضمن نهی از انفعال نیروهای مومن و انقلابی در فضای مجازی، خواستار حضوری فعال و هوشمندانه در راستای دفاع از انقلاب و نظام و ارزش های دینی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این که حضرت آقا می فرمایند، اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و اگر من رهبر نمی شدم رئیس یا مسئول فضای مجازی کشور می شدم، نشان دهنده اهمیت فوق العاده این عرصه است و این که به هیچ وجه نباید نسبت به این قضیه بی تفاوت و یا کم تفاوت بود.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب گفت: از این منظر به خصوص باید طیف متدین و علاقه مند به انقلاب وارد عمل شود و بر اساس رهنمود معظم له ، آتش به اختیار ولی هوشمندانه رفتار کند و از فضای مجازی برای ضربه زدن به دهان دشمن استفاده نماید.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از ما در داخل ، نگاهمان به فضای مجازی یک فضایی است برای استراحت و سرگرمی و خواب و خوراک و حال آن که فضای مجازی ، امروز از حقیقی ترین فضاهاست که بسیار بر انبوه مخاطبان موثر است و لذا ما نباید فریب این ظواهر را خورده و در مقابل آن منفعل عمل کنیم.

حجت الاسلام قهرمانی همچنین بیان داشت: به لطف الهی در کشور ایران، در فضای حقیقی انقلابی رخ داد و حکومتی بر اساس چارچوب های دینی تشکیل شد که در عرصه های بسیاری توانسته الگوی موفقی در جهان ارایه کند، اما با این حال متاسفانه هنوز در فضای مجازی، آن انقلابی که مدنظر بوده بر اساس ارزش های ما رخ نداده است

وی گفت: از این حیث باید متعهدانه دست به دست هم دهیم و در دهان غرب و غرب گرایان داخلی بزنیم تا انقلاب حقیقی در فضای مجازی رخ دهد ، ضمن آن که همان طور که عرض شد، فضای مجازی را باید فضای جنگ حقیقی بدانیم و البته این فضا را باید نخبگان ، فعالانه با نگرش درست و دشمن شناسی ، جدی بگیرند تا این اتفاق رخ دهد.

حجت الاسلام قهرمانی با تاکید بر این که هوشمندی و جدیت و برنامه ریزی ما در عرصه جنگ سایبری می تواند ضربه مهلکی به پیکره دشمن بزند، ابراز داشت: همان طور که مقام معظم رهبری بیان کردند، اگر مردم با صبر انقلابی در این عرصه همچون مواجهه با تحریم های دشمن عمل کنند، قطعاً نصرت الهی همراه ما خواهد بود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: به دیگر سخن، اگر توانستیم صبر انقلابی و تحمل و بردباری را ارتقا بدهیم و در جنگ اقتصادی، شکننده نباشیم و از سوی دیگر درون گرا باشیم و در زمینه حمایت از تولید ملی وارد شویم ، در عرصه های مربوط به سیاست و فرهنگ و اقتصاد به دشمن ضربه خواهیم زد و زمینه اضمحلال آن به خصوص آمریکا را سریع تر فراهم می کنیم.

وی تاکید کرد: واقعیت آن است که در حال حاضر ایالات متحده آمریکا از همیشه بدهکارتر و ضعیف تر است و این عربده های او ، عربده مستی نیست بلکه ناشی از ترس است و لذا این که می بینیم این ها نیروی خود را از غرب آسیا به داخل فرامی خوانند به خاطر ترس از فروپاشی در داخل است و نشانه ای بر موضع ضعف آن هاست.

حجت الاسلام قهرمانی افزود: ما الان باید در بُعد اقتصادی به خصوص و در عرصه جنگ اقتصادی، صبر انقلابی داشته و در وهله بعد بصیرت افزایی کنیم و بدانیم که در مقطع حساس کنونی، آمریکا در همه شاخصه های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی از همیشه شکننده تر است و ان شاءالله انقلاب اسلامی با وجود همه مظلومیت ها و سختی ها و فشارها، قوی تر و مقتدرتر از قبل خواهد بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha