جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان این که دشمن در انهدام خانواده قصد از بین بردن جایگاه و مقام زن را دارد، گفت: برای تضعیف تعلیم و تربیت، معلم و برای از بین بردن اسوه و الگو نیز منزلت نخبگان مورد نظر دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی‌ واعظ، در آیین تکریم و معارفه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اظهار کرد: حوزه های علمیه از دستاوردهای انقلاب اسلامی  است و طبق تدبیر امام راحل رحمه الله علیه رشد و گسترش چشمگیری یافت.

وی با بیان این که تحصیلات خواهران در استان گلستان قدمت دیرینه دارد و در زمان های گذشته به صورت مکتب خانه اداره می شد، آغاز فعالیت رسمی حوزه خواهران را سال 61 توسط آیت الله نورمفیدی دانست و گفت: در حال حاضر در استان 14 حوزه علمیه خواهران داریم که در اقصا نقاط استان فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: دو هزار فارغ التحصیل داریم که حدود هزار نفر به عنوان بانوان مبلغ در استان و یا استان های همجوار در ادارات و نهادها، دانشگاه ها، و حتی به عنوان مدیران اجرایی فعالیت می کنند.

حسینی واعظ عنوان کرد: قریب دو هزار طلبه در استان مشغول تحصیل هستند که در مقاطع سطح دو و سه در سه رشته مختلف و مقطع چهار در رشته فقه خانواده تحصیل می کنند.

وی به کارآمدی انقلاب اشاره کرد و توضیح داد: امروزه دشمن نظام خانواده، نظام آموزشی و نخبگان را نشانه رفته است که می توان با تقویت حوزه های علمیه خواهران هدف دشمن را تضعیف کرد.

استاد حوزه، با بیان این که دشمن در انهدام خانواده قصد از بین بردن جایگاه و مقام زن را دارد، اضافه کرد: برای تضعیف تعلیم و تربیت، معلم و برای از بین بردن اسوه و الگو نیز منزلت نخبگان مورد نظر دشمنان است.

حسینی واعظ اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران قصد تمدن سازی دارد و می خواهد مادر را برای استحکام خانواده و معلمان را به عنوان معلمان مذهبی تربیت نماید.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha