جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بشار اسد

حوزه/ تمام دنیا می‌گفتند باید بشّار اسد برود و هدف از مطرح کردن این مسئله ‌آن بود که فردی بیاید و جایگزین اسد شود که پای ایران را از سوریه بِبُرد و تنها کسی که گفت بشّار اسد باید بماند امام خامنه‌ای بود و وقتی در محاصره دمشق به اسد گفتیم، مدتی این‌جا را ترک کن تا ما بتوانیم پاکسازی کنیم، او جواب داد ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ارومیه سردار رحیم نوعی اقدم شامگاه جمعه در همایش تبیین نقش انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای خیال می‌کردند که انقلاب اسلامی هم به سرنوشت دیگر انقلاب‌ها مبتلا شده یا تسلیم غرب می‌شود و یا تسلیم شرق، اما امام خمینی(ره) با شعار نه غربی و نه شرقی مسیر ایران اسلامی را مشخص کرد و انقلاب اسلامی را به عنوان قدرت سوم دنیا مطرح کرد.

وی ادامه داد: در آن زمان قدرت بلوک شرقی به رهبری شوروی و بلوک غربی و ناتو به رهبری آمریکا قدرت مطلقه جهان را در اختیار داشتند و ایران با استقلال دینی خود به عنوان قدرت سوم جهانی قد علم کرده و مقابل تمام زورگویان جهان ایستاد و امروز دشمنی دنیا با ایران بخاطر استقلال کشور است.

جانشین سپاه قدس افزود: ایران قبل از انقلاب اسلامی ژاندارم منطقه بود و وقتی این ژاندارم بودن ایران با انقلاب از بین رفت، آمریکا اسرائیل در منطقه تقویت کرد تا مقابل اسلام و انقلاب بایستد و امام خمینی با هوشیاری خاکریز انقلاب را با ایجاد حزب الله در لبنان در مقابل اسرائیل بنا نهاد.

وی اضافه کرد: امام تمام نقشه‌های غرب را خنثی کرد، شعار آن روز غرب این بود که ما می‌خواهیم ایران که شعارش هیات مناالذلة است و می‌خواهد نظام ولایت فقیه و نظام دینی را بنا نهد از بین برود و وقتی موفق نشدند صدام را به جان ایران انداختند و وقتی با شکست مواجه شدند طالبان و القاعده را به وجود آورده به نقطه‌های مختلف کشور فرستادند که ما همه آن‌ها را شکست داده و از خاک خود بیرون راندیم.

فرمانده اسبق سپاه عاشورا بیان داشت: بعد از شکست طالبان و القاعده، آمریکا علمای جریان سلفی را به کشورهای سوریه و عراق فرستاد و پول و اسلحه در اختیار آن‌ها گذاشت و آن‌ها مدتی در عراق و سوریه تبلیغ کردند و تا زمینه را برای ظهور داعش آماده کنند و هدف از ایجاد داعش مقابله با نفوذ ایران در منطقه بود و بعد این که زمینه فراهم شد، با قرار دادن جغرافیا و مسئولیت برعهده داعش، آن‌ها را به عراق و سوریه فرستادند و گفتند، ادعای خلافت اسلامی کنند.

وی تصریح کرد: در اوائل ایجاد داعش، مردم را که به داعش می‌پیوستند این‌گونه فریب داده بودند که اگر پنج شیعه را بکشید به بهشت می‌روید و اگر در این‌راه کشته شوید میهمان پیامبر خدا خواهید بود و آن‌ها با این روحیه تا آخرین نفس می‌جنگیدند و وقتی فهمیدند همه این‌ها دسیسه غرب است روحیه خود را از دست دادند و با لباس مبدل زنانه شبانه می‌گریختند.

سردار نوعی‌اقدم بیان داشت: اگر داعش درسوریه موفق می‌شد تمام ارتباط ما با حزب‌الله قطع می‌شد و آن‌ها با همین اهداف داعش را به وجود آوردند؛ سوریه تنها کشوری بود که به امام لبیک گفت و راه ورود ایران به لبنان را فراهم کرد و اگر سوریه را از دست می‌دادیم حزب‌الله خلع سلاح می‌شد.

وی گفت: تمام دنیا می‌گفتند باید بشّار اسد برود و هدف از مطرح کردن این امر این بود که فردی بیاید و جایگزین اسد شود که پای ایران را از سوریه ببرد و تنها کسی که گفت بشّار اسد باید بماند امام خامنه‌ای بود و وقتی در محاصره دمشق به اسد گفتیم مدتی این‌جا را ترک کن تا ما بتوانیم پاکسازی کنیم او جواب داد که امام من دستور داده بمانم و مقاومت کنم و من یقین دارم سخن امام من بدون حکمت نیست و من خواهم ماند.

سردار نوعی اقدم افزود: حاکمان عربی که در کشورهای مصر و تونس سقوط کردند بعدها گفتند که غرب از ما حمایت می‌کرد و می‌گفت، هیچ آسیبی به شما نخواهد رسید و ما با کمک شما اسد را کنا می‌گذاریم و امروز ما از حکومت کنار گذاشته شدیم و بشار که مورد حمایت ایران بود پابرجا مانده و حمایت آمریکا برای ما جزء خفت نتیجه‌ای نداشت.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها از طریق روسیه پیام داده بودند که به ایرانی‌ها بگویید نمی‌گذاریم حلب را آزاد کنید و ما در جواب به آن‌ها پیام دادیم که هم خودتان و هم اراذل‌ شما را از حلب بیرون می‌کنیم و وقتی داعش در حلب شکست خورد، آمریکا نیروی نظامی به حلب فرستاد که همه آن‌ها شبانه از ترس جبهه مقاومت با لباس زنانه فرار کرده بودند.

سردار نوعی‌اقدم در پایان علت خروج آمریکا از سوریه را شکست در مقابل ایران عنوان کرد و گفت: این‌که ترامپ امروز از سوریه خارج می‌شود دلیلش این است که آن‌ها به این باور رسیده‌اند که در هر خاکی که ایران حضور داشته باشد آن‌ها نمی‌توانند در آنجا مقاومت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha