چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید محمد نبوی زاده، کارشناس مذهبی یزد

حوزه/ کارشناس دینی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه شالوده فکری کشور را تشکیل می دهند گفت: دشمن سعی دارد که حوزه و دانشگاه را در مقابل یکدیگر و ناکارآمد جلوه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید محمد نبوی زاده، کارشناس مذهبی یزد در جمع طلاب مدرسه علمیه کوثر شهرستان خاتم، با بیان اینکه سیستم آموزشی حوزه با دانشگاه با یکدیگر تفاوت دارند گفت: اما این دلیل بر بیگانه بودن نسبت به یکدیگر نیست و باید حوزه و دانشگاه با یکدیگر در زمینه های مختلف تعامل و همکاری داشته باشند.

وی، یکی از حربه های دشمن را القای ناکارآمد بودن، به روز نبودن و منزوی بودن حوزویان را به دانشگاهیان دانست و افزود: از طرف دیگر به حوزویان چنین القاء می کنند که دانشگاهیان از سواد چندانی بر خورد دار نیستند، حال آنکه ضرورت امروز جامعه، وحدت این دو پایگاه علمی است زیرا شالوده فکری کشور را تشکیل می دهند و این بسیار مهم است.

این کارشناس مذهبی افزود: باید ساز و کاری فراهم شود که طلاب و دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه با یکدیگر تعامل علمی داشته باشند و وظیفه طلاب است که با حضور در جمع دانشجویان، معارف دین و آرمان های انقلاب را تبیین کنند.

حجت الاسلام نبوی زاده با بیان اینکه دشمن به جایگاه ارزشمند مرجعیت واقف است و به نقشی که مرجعیت و طلاب در روشنگری آحاد جامعه به ویژه جوانان دارند، کاملا آگاه است، اظهار داشت: لذا دشمن سعی دارد با ترفندهای مختلف مرجعیت وروحانیت را در منظر نظر دانشجویان نا کارآمد، حتی مزاحم جلوه دهد.

وی با اشاره به اینکه حضور روحانیت در دانشگاه در رشد معنوی دانشجویان موثر و مهم است، افزود: اگر این دانشجویان در آینده در بدنه مختلف نظام مشغول به فعالیت می شوند، مسلما تعهد، معنویت در کنار تخصص زمینه ساز دست یابی به آرمان ها و اهداف انقلاب و پیشرف و آبادنی کشور خواهد بود.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: اگر برنامه نظام مند جهت تعامل این دو جبهه(حوزه ودانشگاه) و جذب نسل جوان دانشگاهی نداشته باشیم، دشمن از این خلاء استفاده خواهد کرد؛ پس تعامل بین این دو نهاد می تواند تمام اهداف دشمن را نابود و از بین ببرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha