پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست علمی مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر

حوزه/ غفوری با اشاره به راه های ماندگاری علم در ذهن گفت: تحقیق و پژوهش عاملی برای ماندگاری مطلب در ذهن مخاطب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، زینب غفوری، در نشست علمی مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر با تاکید بر لازم بودن امر تحقیق برای پیشرفت در تمام علوم، گفت: فکر کردن پیشینه پژوهش است، زمانی ما می‌توانیم محقق خوب و موفقی باشیم و در پژوهش یک موضوع را به نتیجه برسانیم که اول راجع به موضوع دغدغه داشته باشیم و با دقت راجع به موضوع فکر کنیم و بعد به مطالعه دقیق و عمیق پیرامون بپردازیم.

این پژوهشگر حوزوی اضافه کرد: پاسخ دادن به یک سؤال که ذهن ما را مدتی است به خود مشغول کرده، می‌تواند یک انگیزه باشد، برای انجام تحقیق تا جواب آن سؤال را به خوبی بدست بیاوریم.

غفوری با اشاره به اینکه بهتر است که موضوعات تحقیقی کاربردی باشد، افزود: مقام معظم رهبری در این باره می‌فرمایند: «تحقیقات ما باید کاربردی باشد، یعنی خشک و خارج از عمل، راه دور و دراز پیمودن در زمان و فرصت کم است» علاوه بر این، تحقیق باعث می‌شود ماندگاری مطلب در ذهن ما زیاد شود و آن را به راحتی فراموش نکنیم.

وی به چند عامل در ماندگاری علم در ذهن مخاطب اشاره و خاطر نشان کرد: یکی بیان کردن آن نزد دیگران که در روایت نیز داریم زکات علم نشر آن است كه در امر مباحثه شما این امر را به خوبی درک کردید، دیگری نوشتن و طبق روایات به بند کشیدن علم است، علاوه بر آن، پژوهش و تحقیق یکی از راه‌های مهم برای به دست آوردن علم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha