جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجلاس سالانه فرقه احمدیه در غنا

حوزه/ هشتادوهفتمين کنفرانس فرقه احمديه در غنا با عنوان «نقش شهروندی در ایجاد جامعه‌ای عاری از خشونت» با حضور تعدادی از امرای احمدیه از سراسر جهان، برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هشتادوهفتمين کنفرانس فرقه احمديه در غنا، با عنوان «نقش شهروندی در ایجاد جامعه‌ای عاری از خشونت»، با حضور تعدادی از امرای احمدیه از سراسر جهان، برگزار شد.

از جمله شركت‌كنندگان در اين اجلاس كه در «باغ احمد» واقع در منطقه پومادز در شهر آكرا (پايتخت) برگزار شد، امیران فرقه احمديه در ترینیداد و توباگو، کنیا و اوگاندا بودند.

برنامه سه روزه اجلاس احمدیه که از ساعت 4 بامداد و با اقامه نماز صبح آغاز و تا غروب ادامه می‌یافت، شامل برگزاری نماز، قرائت قرآن کریم، برگزاری کلاس‌های آموزشی و اعتقادی، سخنرانی، برگزاری مجمع عموی اعضای احمدیه، خواندن شعر به زبان اردو و سرودهای مذهبی بود.

دومین روز این اجلاس اختصاص به برگزاری کنفرانس عمومی این فرقه داشت که با دعوت از محمود باوامیا، معاون اول رئیس جمهور به عنوان ميهمان ویژه، شیخ نوح شربتو، امام كل مسلمانان غنا، برخی از رهبران مسیحی، سفراي كشورهاي خارجی و اعضای فعال این فرقه برگزار شد. عليرضا فرامرزی، سرپرست رایزني فرهنگی ايران در غنا به نمایندگی از سفیر كشورمان، از ديگر ميهمانان روز دوم اين اجلاس بود.

در اين روز و پس از قرائت قرآن کریم به ترتیب مولوی محمد بن صالح، امیر فرقه احمدیه غنا، شیخ عثمان نوح شربتو، امام کل مسلمانان غنا، کشیش سیریل فایوسی، مدیر شورای مسیحیت غنا، عبدالفتاح الستاری، سفیر فلسطین و محمود باوامیا، معاون اول رئیس جمهور غنا سخنرانی كردند.

شیخ عثمان نوح شربتو، امام کل مسلمانان غنا در سخنراني خود بر اتحاد بین ادیان الهی تأکید کرد و گفت: تفاوت‌های فرهنگی موجود در اقوام، قبایل و ادیان، نباید موجب درگیری و اختلاف بین ما شود؛ زیرا همه ما مخلوقات خداوند هستیم و خدای متعال با اراده خود این تفاوت‌ها را ایجاد کرده است.

باوامیا، معاون رئیس جمهور غنا هم طی سخنانی خواستار افزایش ظرفیت و تحمل میان گروه‌های مختلف مذهبی در کشور شد و در ادامه بيان كرد: استفاده از خشونت، تأثیری منفی در حل اختلافات دارد و می‌تواند مانع توسعه ملی شود.

وی با استفاده از آيات قرآن کریم گفت: مسلمانان واقعی باید به آموزه‌های پیامبر اسلام(ص) و شیوه زندگی آن حضرت اقتدا کنند، اسلام به عنوان یک دین به معنای صلح است و از منظر حضرت محمد(ص)، مسلمان واقعی کسی است که همه مردمان صلح‌طلب از زبان و دستان او در امان هستند.

معاون اول رئیس جمهور غنا در بخش دیگری از سخنان خود بیان كرد: خداوند در قرآن کریم، بندگان خود را نصیحت می‌کند که بر روز زمین فساد نکنید. این آموزه‌های زیبا همان چیزی است که ما به عنوان یک کشور در حال توسعه به آن نیازمندیم؛ به ویژه ما که خود را مسلمان می‌نامیم باید این آموزه‌ها را آویزه گوش خود كرده و به جهان نشان دهیم که هرج و مرج، دشمن پیشرفت است و طبیعت انسان همواره صلح‌طلب بوده و هست.

اين همايش در روز دوم خود با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به کار خود پایان داد.

آشنایی اجمالی با فرقه احمدیه

گفتنی است، فرقه احمدیه توسط میرزا غلام احمد  قادیانی در سال ۱۸۸۹ در هند تاسیس شد. پس از وی جانشینانش به عنوان خلیفه فرقه منصوب شدند، میرزا مسرور احمد پنجمین جانشین و خلیفه فعلی احمدیه در جهان است.در حال حاضر این فرقه دارای ۲۱۲ نمایندگی در سراسر جهان است . شعار اصلی فرقه صلح و عدالت جهانی است.

در غنا، فرقه احمدیه در سال ۱۹۲۱ تأسیس شد. این فرقه تاکنون مهمترین سرمایه‌گذاری خود در این کشور را در بخش‌های آموزشی، درمان و برقراری صلح هزینه کرده، مولوی نور محمد بن صالح امیر و نماینده خلیفه جهانی احمدیه در غنا است.وی جانشین امیر قبلی مولوی عبدالوهاب آدم، امیر سابق احمدیه در این کشور است.

فرقه احمدیه یکی از تشکیلاتی ترین گرو های دینی اسلامی در غنا است که دارای 441 قانون است و وظایفی از جمله برگزاری مجالس سالانه در آن قید گردیده؛ فرقه احمدیه جهاد را به کلی قبول ندارد و آن را منتج به خشونت تلقی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha