شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام حسن امیرنژاد

حوزه/ حجت الاسلام امیرنژاد با اشاره به صبوری مادران و همسران جانبازان نخاعی، گفت: خانواده جانبازان رهروان حقیقی حضرت زینب(س) هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حسن امیرنژاد، در آیین گرامیداشت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار که صبح امروز در حسینیه سپاه میانه برگزار شد، گفت: ماندگاری عاشورا نتیجه‌ی روشنگری‌های حضرت زینب(س) می‌باشد. ایشان در تمام ابعاد علمی، اخلاقی، شجاعت، استقامت، فصاحت، بلاغت و صبر در حد اعلا بودند و الگویی تمام عیار برای مردان و زنان در تمامی اعصار در رفتار، گفتار و کردار می‌باشند.

وی با اشاره به مشقت و صبوری مادران، همسران و خواهران جانبازان نخاعی، گفت: خانواده جانبازان بالاخص پرستاران جانبازان نخاعی، رهروان حقیقی حضرت زینب(س) بوده و از آن حضرت الگو گرفته‌اند. حضرت زینب(س) در دفاع از امام و ملای خویش، از جان، مال حیثیت و حتی فرزندانش نیز گذشت و تمامی دارایی‌اش را در راه دفاع از اسلام فدا کرد و با وجود تمامی مصائب، خود را هیچگاه گم نکرد.

حجت الاسلام امیر نژاد با اشاره به دفاع جانانه حضرت زینب از امام عصر خود، بیان داشت: همچنان که حضرت خدیجه با تمام وجود از اسلام، قرآن، روش و منش پیامبر (ص) دفاع کرد، حضرت زینب کبری(س) نیز با تمام توان و دارایی خود به دفاع از امام عصر خود پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در فصاحت و بلاغت از پدرش پیروی کرد، در عصمت و حیا از مادرش فاطمه(س) درس گرفت، در حلم و بردباری مانند برادرش امام حسن(ع) بود و در شجاعت و ایثار کسی شبیه تر از او به امام حسین(ع) نبود و همه شیعیان عالم مدیون رشادت های آن بزرگوارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha