شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سفیر ترکیه: به غرب باید گفته شود که اسلام هراسی جرم است

حوزه/ سفیر جدید ترکیه در سازمان ملل و همکاری اروپا ضمن بیان اینکه غربی ها به مسئله اسلام هراسی بی توجه می باشند گفت که باید به غربی ها بفهمانیم که اسلام هراسی یک جرم محسوب می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، به نقل از yenisafak، سفیر جدید ترکیه در سازمان ملل و همکاری اروپا تاکید کرد که جامعه غرب باید بداند اسلام هراسی یک جرم نفرت محور محسوب می شود.

محمت پاچاجی، نماینده ارشد سازمان امنیت و همکاری اروپا در مبارزه با تبعیض و تعصب علیه مسلمانان به خبرنگاران، گفت: با تمام ابزارهای ممکن باید به جامعه غرب بفهمانیم که اسلام هراسی یک جرم نفرت محور محسوب می شود.

پاچاجی پنج‌شنبه از سوی اسلواکی که ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال ۲۰۱۹ میلادی را به دست گرفت، به این سمت انتخاب شد.

این مقام رسمی ترکی گفت که  تحقیقاتی در رابطه با موضوع اسلام هراسی و تعصب علیه مسلمانان انجام داده اند و گزارش های رسیده در دستورکار سازمان امنیت و همکاری اروپا قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر اتفاقات مرتبط با اسلام‌هراسی افزایش بی‌سابقه‌ای داشته اند، کشور ترکیه همواره از نزدیک این حوادث را دنبال می‌کند، ریاست جمهوری ترکیه، وزارت خارجه و سایر نهادهای مرتبط آنکارا اهمیت زیادی برای این مساله قائل هستند.

پاچاجی همچنین به خبرنگاران گفت: در واقع لازم است که اسلام‌هراسی به عنوان جرم مرتبط با تنفر پذیرفته شود. متاسفانه غربی ها آنقدر که یهودی ستیزی را بزرگ می کنند، به اسلام ستیزی اهمیت نمی دهند. کشورهای اروپایی باید در این خصوص اقدام کنند. باید به روش مناسبی به مردم گفته شود که اسلام‌هراسی یک جرم است، این تلاشی جامع و بلندمدت خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha