جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰-۳۵ نماینده مسلمان در کنگره خواهیم داشت!

حوزه/ اندره کارسون نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایدیانا در اجلاسی پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰- ۳۵ نماینده مسلمان در کنگره حضور داشته باشند و احتمال ریاست جمهوری یا معاونت آن برای مسلمانان وجود داشته باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از dailycaller، یک نماینده مسلمان کنگره آمریکا اخیرا در سخنانی در یک اجلاس اسلامی گفت که انتظار می رود تا سال 2030، حداقل 30- 35 نماینده مسلمان در کنگره آمریکا حضور داشته باشند و احتمال ریاست جمهوری یا معاونت ریاست جمهوری برای مسلمانان نیز وجود داشته باشد.

آندره کارسون نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت ایندیانا، در اجلاس پذیرش کنگره محلی که به میزبانی شورای روابط اسلامی آمریکایی(کایر) برگزار شده بود، این سخنان را گفت. در این اجلاس ایلهان عمر و رشیده طلیب دو نماینده مسلمان تازه منتخب کنگره نیز حضور داشتند.

به گفته وی پس از اینکه کیث الیسون، نخستین نماینده مسلمان آمریکایی در کنگره، مجلس را ترک کرده و به مقام دادستانی کل مینه سوتا منتخب شد، دو نماینده زن جوان مسلمان جای او را به خوبی پر خواهند کرد.

این نماینده مسلمان آمریکایی سپس از دو بانوی مسلمان کنگره تعریف و تمجید کرد و اظهار داشت که آنان نمایندگان خوبی برای مردم خواهند بود. وی رشیده طلیب را یک بانوی جنگجو معرفی کرد و کلام رک و صریح او را در «نژادپرست خواندن» دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مورد تحسین قرار داده و گفت: ما باید پشت سر او بایستیم و از او حمایت کنیم.

کارسون گفت: اهمیت انتخاب مسلمانان بیشتر از داشتن سه مسلمان در کنگره است. من فکر می کنم یک ارزش نمادین اینجا باشد، با این حال من بیکار نمی مانیم تا ما در سال 2020 حداقل 5 نماینده مسلمان در کنگره داشته باشیم، تا سال 2022 و 24 تعداد نمایندگان مسلمان کنگره را به 10 نفر خواهیم رساند تا سال 2030 انتظار داریم نزدیک به 30-35 نماینده مسلمان داشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: تمامی مسلمانان آمریکا نماینده ای برای اسلام در اینجا هستند و با وجود تمام نقض هایشان می خواهند اسلام را معرفی کنند و به جهان نشان دهند که در اینجا ماندنی هستند و اینکه مسلمانان نیز بخشی از آمریکا می باشند و قرار نیست اینجا را ترک کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha