جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس از راه اندازی کانون های طلاب هلال احمر استان یزد در ایام الله در دهه فجر در تمامی مدارس علمیه استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه یزد در نشستی با محسن حرازی زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در خصوص همکاری این دو نهاد در استان دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس در این نشست با بیان اینکه هم اکنون بیش از 1500طلبه در مدارس علمیه استان یزد مشغول به تحصیل هستند گفت: این طلاب در 12مدرسه علمیه و در تمام شهرستان های استان به جز دو شهرستان حضور دارند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به رشته های تخصصی حوزه علمیه استان، افزود: رشته های تخصصی تفسیر، مهدویت، حقوق و قضا و امامت از جمله رشته های تخصصی فعال در استان یزد است.

وی به راه اندازی مشاوره در حوزه علمیه استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: این دوره های مشاوره به تازگی در حوزه علمیه یزد راه اندازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش فعالیت هایی که در هلال احمر انجام می شود باید به سطح جامعه گسترش یابد گفت: در سطح جامعه اتفاقات ناگواری را مشاهده می کنیم که اگر مردم نسبت به برخی از حوادث اطلاعات کامل داشته باشند، می توانند از اتفاقات ناگواری بعدی جلوگیری کنند.

مدیر حوزه علمیه یزد یکی از فعالیت های موثر که باید در حوزه راه اندازی شود را ایجاد «کانون طلاب هلال احمر استان» اشاره کرد و افزود: یکسری قوانین در جهت راه اندازی این کانون ها وجود دارد که یکی از آنها، وجود بیش از 15نفر در مدارس است که خوشبختانه تمامی مدارس علمیه استان یزد دارای این ویژگی هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی مدارس علمیه استان یزد قادر به راه اندازی این کانون ها هستند، به کمک هلال احمر استان در مدارس استان راه اندازی خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس بهترین زمان برای راه اندازی کانون های طلاب هلال احمر استان یزد را در ایام الله دهه فجر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم، می توانیم این کانون ها را در این ایام در سطح استان یزد راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha