پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امتحان

حوزه/حجت الاسلام شریف زاده گفت: در امتحانات نیمسال اول تحصیلی ۹۸-۹۷ بالغ بر ۵هزارو۲۰۰نفر طلبه در امتحانات شرکت کردند که به طور کلی ۳۰ هزار برگه امتحانی در قالب ۶۰ عنوان درس توسط ۵۰ استاد متخصص به صورت همزمان تصحیح می شود.

حجت الاسلام کمال شریف زاده در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: امتحانات نیم سال اول ۹۷-۹۸ در دو مرحله، امتحانات جنبی و امتحانات اصلی برگزار شد .

مسئول واحد امتحانات حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه نحوه اجرایی امتحانات نیمسال اول براساس عملکرد سنوات گذشته برگزار شد، تصریح کرد: در امتحانات نیمسال اول تحصیلی ۹۷-۹۸ بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰نفر طلبه در قالب  طلاب تحت برنامه مدارس که انتخاب واحد داشته و روحانیون طرح هجرت و مستقر  و طلابی که نواقص ثبت نام کرده اند، در امتحانات شرکت کردند که به طور کلی ۳۲ هزار رکورد امتحانی دراین ایام ثبت شده است.

وی افزود: امتحانات نیمسال در ۲۱ حوزه امتحانی در سطح استان برگزار شد که مدارس علمیه شهر اصفهان در یک حوزه امتحانی به صورت متمرکز در حسینیه همدانیان حضور داشتند.

حجت الاسلام شریف زاده عنوان کرد: به طور میانگین روزانه بالغ بر۲ هزار طلبه در حوزه های امتحانی شرکت می کردند ودر حوزه امتحانی شهر اصفهان ۶۰۰نفر روزانه به طور متوسط امتحان می دادند

وی ابراز کرد: در این مدت امتحانی، در هر پایه میانگین ۵ درس  ودر کل امتحان ۶۰عنوان درسی برگزار شد

مسئول واحد امتحانات حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: تصحیح همزمان برگه های امتحانی طلاب  از دیگر اقدامات وابتکاری است که حوزه علمیه اصفهان چندسالی است نسبت به آن اهتمام داشته است.

وی ادامه داد: در این عر صه همه برگه های امتحاتی پایه یک تا ۶ مدارس علمیه تصحیح شده وبه زودی به اطلاع همه طلاب می رسد، ولی برگه های امتحانی پایه های 7تا۱۰ که امکان تصحیحش به صورت تجمیعی نبود تحویل اساتید سطح عالی حوزه شده  که به زودی تصحیح و به اطلاع طلاب می رسانیم.

حجت الاسلام شریف زاده بیان کرد: طبق برنامه آموزشی اعلام شده شروع نیم سال دوم تحصیلی ۹۷-۹۸ از روز شنبه 22 دی ماه بوده ولی برخی از مدارس چند روز بعد از امتحانات نیمسال اول، مدارس علمیه مدت یک هفته ای برای استراحت طلاب اردوهای زیارتی خود دارند .

وی تصریح کرد: در عرصه تصحیح اوراق امتحانی به صورت همزمان با برگزاری امتحانات، قریب به ۵۰ استاد متخصص با واحد آموزش مرکزمدیریت حوزه علمیه اصفهان  همکاری داشتند

مسئول واحد امتحانات حوزه علمیه اصفهان گفت: در نظر داریم اسکن همه برگه های امتحانی را طبق سنوات قبل در سامانه طلاب بارگذاری  کنیم که طلبه می تواند با دیدن برگه امتحانب در صورت داشتن اعتراضی اعتراض خود را ثبت نماید

وی یادآور شد: طلاب می توانند فقط شماره سوالی را که اعتراضی دارند، ثبت کنند و اجازه نوشتن توضیحی را ندارند، همچنین طلابی که در امتحانات غیبت داشته اند، می توانند در همان زمان درخواست خود را جهت مجاز کردن غیبت ثبت نماید.

حجت الاسلام شریف زاده با بیان برنامه امتحانات  جبرانی بعد از نهایی شدن کل نمرات پایه های 1تا 10 اعلام خواهد شد، البته انشاالله این آزمون ها در اسفندماه برگزار خواهد شد، دروسی که نیازمند نمره کلاسی بوده اند، پیش از برگزاری امتحانات نمرات کلاسی آنها از سوی معاونین انوزش مدارس علمیه ثبت و ضبط شده و امکان تغییرات آنها در زمان کنونی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha