پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار سورنا ستاری با آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ سورنا ستاری گفت: در ابتدای انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو در داخل کشور و ۱۰۰ هزار دانشجو در خارج از کشور داشتیم که بیشترین تعداد دانشجوی ایرانی در آمریکا وجود داشت، اما امروز ۴ و نیم میلیون دانشجو در داخل و ۴۸ هزار دانشجو در خارج از کشور وجود دارد که ۱۲ هزار نفر از آنان در آمریکا تحصیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی فناوری رئیس جمهور، در دیدار آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در اصفهان، اظهار داشت: حرکت خوبی در راستای کارآفرینی در دولت آغاز شده است و اقتصاد کشور به سمت اقتصادی بر پایه منابع انسانی تحصیل کرده، خلاق، جوان و با اعتماد به نفس حرکت می کند.

وی با بیان اینکه نسلی از کارآفرینان جوان در حال شکل گیری است، افزود: نتایج اقداماتی که انجام شده این است که حدود 4 هزار شرکت دانش بنیان در کشور راه اندازی شده که سال گذشته فروش این شرکت ها به 60 هزار میلیارد تومان می رسد.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه جهت گیری دانشگاه ها در حال تغییر است، گفت: متأسفانه از ابتدا، دانشگاه و صنعت به عنوان یک پدیده خارجی در کشور شکل گرفت و بومی سازی نشدند به همین دلیل دانشگاه و صنعت، با یکدیگر همکاری مناسب ندارند.

ستاری با بیان اینکه اقتصاد پیشرفته، به واسطه نیروی انسانی خلاق و سازنده در آسیا در حال شکل گیری است، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب 170 هزار دانشجو در داخل کشور و 100 هزار دانشجو در خارج از کشور داشتیم که بیشترین تعداد دانشجوی ایرانی در آمریکا وجود داشت، اما امروز 4 و نیم میلیون دانشجو در داخل و 48 هزار دانشجو در خارج از کشور وجود دارد که 12 هزار نفر از آنان در آمریکا تحصیل می کنند.

منبع: دفتر امام جمعه اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha