جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
لغو کلاس های عربی و اسلامی در مدرسه ایتالیایی، در پی فشارهای راست گرایان

حوزه/ یک مدرسه در منطقه امیلیا رومانا در شمال ایتالیا، در پی فشارهای وارده از سوی اعضای احزاب راست افراطی مجبور به حذف دروس اسلامی و عربی برای دانش آموزان مهاجران و مسلمانان شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی صباح، یک مدرسه ایتالیایی، در پی واکنش سیاستمداران راست افراطی، مجبور به حذف دروس اسلامی و عربی شد.

رسانه های محلی روز گذشته گزارش دادند دوره های آموزش دروس عربی و اسلامی که قرار بود در یک مدرسه در منطقه امیلیا رومانا در شمال ایتالیا تدریس شوند، پس از فشارهای احزاب ضدمهاجرت و راست مرکزی به حالت تعلیق درآمدند.

استفانو بارگی عضو نظارتی حزب ضدمهاجرت در مجلس منطقه ای امیلیا رومانا و معاون این حزب گولیلمو گولینلا، ضمن مخالفت با آموزش دروس عربی و اسلامی در این مدرسه، مدعی شدند که این دروس با «استانداردهای آموزشی غربی» در تضاد هستند.

گفته می شود این ابتکار توسط انجمن فرهنگی اسلامی با نام «صلح» و با موافت مدیریت مدرسه در شهر سان فلیچه سول پانارو در ایتالیا راه اندازی شده بود. قرار بود دروس مربوطه برای کودکانی که بیشتر از خانواده های خاورمیانه ای و شمال آفریقا آمده بودند تدریس شوند، هر چند دانش آموزان ایتالیایی نیز می توانستند در این کلاس ها شرکت داشته باشند. قرار بود نزدیک به 200 دانش آموز در دوره های سنی 6 تا 14 سال در این کلاس ها که توسط معلمان داوطلب تدریس می شدند شرکت داشته باشند.

احزاب راست در این منطقه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند باید به جای دروس اسلامی و عربی، آموزش قانون اساسی ایتالیایی و زبان ایتالیایی به کودکان مهاجران آموزش داده شود.

یک سیاستمدار راست گرای دیگر نیز مدعی شده بود که آنان با این کارشان مدرسه را به مسجد تبدیل ساخته اند!

در پاسخ به این واکنش های منفی، برگزارکنندگان اعلام کردند هدف این دوره آموزشی معرفی کردن «چهره صلح طلب اسلام به عنوان یک مذهب» برای دانش آموزان است تا آن ها به جای یادگیری اسلام و عربی از منابع غلط و منحرف، اسلام حقیقی را یاد بگیرند.

لازم به ذکر است شهرداری منطقه در بیانیه ای اعلام کرد که پیش از این نیز دوره های مشابهی آموزش داده شده اند که چنین واکنش هایی را منجر نشده اند. به گفته کارشناسان به نظر می رسد که این واکنش های افراطی به سبب نزدیک شدن انتخابات محلی باشد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha