پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان

حوزه/ شیخ صهیب حبلی طی سخنانی به مناسبت سومین سالگرد شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر گفت: ملت شبه جزیره عرب باید از تجربه آمیخته به خون شهید شیخ نمر استفاده عملی کنند و در برابر حاکم ظالم موضع بگیرند که این کار با فریاد زدن در برابر ظالم در سایه حکومت آن امکان پذیر است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان و رئیس جمعیت الفت طی سخنانی به مناسبت سومین سالگرد شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر، گفت: ملت  شبه جزیره عرب باید از تجربه آمیخته به خون شهید شیخ نمر استفاده عملی کنند و در برابر حاکم ظالم موضع بگیرند که این کار با فریاد زدن در برابر ظالم در سایه حکومت آن امکان پذیر است.

وی افزود: مردم شبه جزیره نیازمند فریاد های شجاعانه در زمان سکوت هستند و این فریاد، میوه درختِ شهادت شیخ نمر است.

روحانی اهل سنت لبنان اشاره کرد: رژیم آل سعود اقدام به اعدام شیخ نمر کرد؛ چرا که رژیم نمی توانست با فرهنگ اختلاف در دیدگاه کنار بیاید و در برابر مرد شجاعی مثل شیخ نمر که دنبال حقوق مردم و رعایت انصاف بود، بایستد؛ این چیزی است که این خاندان مستبد نمی تواند تحمل کند.

رژیم آل سعود هر کس که سخن حق بگوید را اعدام می کند

وی ادامه داد: رژیم آل سعود عادت دارد که مردم همچون گوسفند از او  حرف شنوی داشته و اطاعت کنند؛ به همین خاطر هر کس که سخن حق بگوید را اعدام می کند.

شیخ نمر یک نماد انقلابی است

شیخ حبلی تاکید کرد: شیخ نمر یک الگو و نماد بزرگ شجاعت و انقلابی بودن در عصر کنونی و عصر های آینده است و اگر انصاف را رعایت کنیم باید این عصر را عصر شیخ نمر نامگذاری کنیم؛ چرا که وی الگوی اعراب و مسلمانان در دفاع از حق در برابر باطل است.

وی تصریح کرد: جهاد و شهادت شیخ نمر نشانگر برهان و دلیلی رسایی برای کسانی است که سکوت اختیار کردند و از سوی دیگر لکه ننگی بر پیشانی ستمگرانی است که ادعای آزادی و حقوق بشر دارند.

آل سعود با اعدام شیخ نمر به شیوه تکفیری خود ادامه داد

رئیس جمعیت الفت افزود: رژیم آل سعود با جنایت اعدام شیخ نمر می خواست پیام هایی را به دیگران برساند که از جمله آن ها اینکه در میان کسانی که حق گویی کنند، ایجاد رعب و وحشت کند، به رهبرانی دینی معارض اجازه ندهد که فعالیت کنند و اینکه رژیم به شیوه تکفیری خود ادامه داده و می خواهد اختلافات فتنه ای میان مسلمانان را تقویت کند.

شیخ حبلی بزرگترین راه پاسخگویی به این پیام های جنایتکارانه را تحکیم و تقویت وحدت اسلام، عدم تسلیم در برابر ارعاب و ترس و تلاش برای قدرت بخشیدن به رهبران دینی دانست.

وی اشاره کرد: ناپدید شدن پیکر شهید شیخ نمر و بیش از 40 شهید دیگر از سوی رژیم آل سعود، بزرگترین جنایتی است که معیاری های انسانی، دینی، قانونی، بین المللی و عرفی را زیر پا می گذارد.

شیخ حبلی از جامعه بین المللی، عربی و سازمان های حقوقی خواست مسئله اجساد شهدا و تحویل آن به خانواده آنان را پی گیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha