شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ آزمون گزینش استعدادهای برتر مدارس علمیه بیرجند

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان از اجرای طرح جامع تربیتی و توسعه و ترویج برنامه های قرآنی در مدارس این استان خبر داد .

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه و رصد فعالیت های این طرح بصورت مستمر، بیان داشت: تلاش می شود با اجرای هدفمند سرفصل های طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه شاهد رشد و گسترش اخلاق اسلامی و پویایی و نشاط معنوی در حوزه باشیم .

وی با اشاره به اینکه در اجرای برنامه ها و سرفصل های طرح جامع تربیتی برنامه های قرآنی و انس با دعا و مناجات بصورت ویژه تاکید و برنامه ریزی شده است، خاطر نشان کرد: تلاش می شود تا برنامه های قرآنی و اجرای ادعیه و احادیث در بین طلاب بصورت روزانه نهادینه و گسترش یابد و در این راستا فعالیت های قرآنی باعنوان ایجاد مدارس قرآنی اجرا خواهد شد .

معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه در اجرای برنامه های طرح جامع تربیتی برگزاری نماز جماعت در مدارس علمیه بصورت مستمر و باشکوه خاصی برگزار می شود، بیان داشت:دیدار طلاب با علماء و بزرگان حوزه و دیدار مدیران و کادر مدارس با خانواده های طلاب از جمله دیگر برنامه های طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه استان است .

حجت الاسلام پیرمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه در طرح جامع تربیتی تلاش می شود تا تلفن همراه در بین طلاب بصورت موثر ،هدفمند و محدود مورد استفاده قرار گیرد، گفت: استقرار ناظر شب در غیاب مدیران حوزه برای نظارت امورات تحصیلی و اخلاقی طلاب از دیگر برنامه های پیش بینی شده در اجرای طرح جامع تربیتی در مدارس است .

وی، استفاده هدفمند از بحث اوقات فراغت طلاب برای بهره گیری از فیوضات اخلاقی و تبلیغی در جامعه را از دیگر برنامه های طرح جامع تربیتی برشمرد و اظهار داشت:در این طرح برای اوقات فراغت طلاب کلاس های فوق برنامه و جلسات اخلاقی ویژه برگزار خواهد شد .

معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان در پایان از برگزاری دوره تربیت مشاور متخصص برای مدارس علمیه استان لرستان خبر داد و یادآور شد:در این دوره مشاوران با شرکت در کارگاه های مختلف و گذراندن 120 ساعت آموزش مقدماتی و تخصصی مشاوره برای تربیت مربی مشاور متخصص در مدارس آماده خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha