شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قریشی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: متاسفانه به نسبت جمعیت شهرها حضور مردم در نماز جمعه پایین است و باید نماز جمعه برهمه کارها مقدم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، شامگاه یکشنبه در جمع نمازگزاران مسجد قبا ارومیه، اظهار داشت: از دیدگاه دین اسلام حضور در نماز جماعت از اجر و پاداش بسیار بالایی برخوردار است، به گونه‌ای که در روایات بیان شده نماز جماعتی که اعضای آن از ده نفر بیشتر باشد اگر تمام تمام دریاها مرکب باشند و تمای درختان قلم شوند نمی‌توان ثواب آن نماز جماعت را نوشت.

وی، نماز جماعت را باب رحمت الهی دانست و گفت: نماز جماعت بابی از ابواب رحمت الهی است و باید به این عمل مهم که مورد تاکید دین اسلام است، اهمیت داده شود و تا آن‌جایی که می‌توانید در هر سه وعده نماز خود را به جماعت اقامه کنید.


امام جمعه ارومیه به اقامه اولین نماز جمعه در تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: اولین نماز جمعه در سرزمین قبا توسط پیامبر اکرم ( ص) اقامه شد که متشکل از دو خطبه عبادی و سیاسی بود و از آن روز به بعد در بین مسلمین این عمل عبادی و سیاسی رواج دارد و تعبیری که در روایات در مورد نماز جمعه آمده است درباره هیچ یک از اعمال دیگری مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در زمان اهل بیت (ع) موقعی که اذان نماز جمعه بلند می‌شد همه مسلمین کسب کار خود را تعطیل کرده و در نماز جمعه حاضر می‌شدند و بنابر آنچه که از امام صادق ( ع ) بیان شده است در روز جمعه خدای متعال ملائکه‌ را برای ثبت ثواب نماز جمعه به زمین نازل می‌کند و آن‌ها با صفحاتی از نقره و قلم‌های از طلا اسامی حاضرین نماز جمعه را ثبت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: حضور مردم در نماز جمعه به نسبت جمعیت شهرها پایین است، باید این فریضه مهم دینی مورد توجه جدی قرار گیرد و کسانی که نماز جمعه را بر همه کارهای خود مقدم می‌دارند اجر و ثواب‌شان روز قیامت مشخص می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha