پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار مدیرعامل خبرگزاری حوزه و رئیس دانشکده الهیات کاتولیک

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و رئیس دانشکده الهیات کاتولیک بر لزوم توسعه همکارهای جدید در زمینه دیالوگ های تخصصی بین دینی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، پرفسور «هنری دولهوگ»، رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه  و مدیر مرکز تعالیم دینی مسیحیت و پروفسور ونسان فرولدی (مدیر روابط اسلام و مسیحیت شورای کاردینالها) و کشیش عالی رتبه وفرانسوی امروز با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه، با حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل و حجت الاسلام والمسلمین رضابرته مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در سخنانی با اشاره به فعالیتهای علمی در کشور و حوزه‎های علمیه گفت: امروزه 200 مرکز آموزشی و پژوهشی حوزوی و 20 مجموعه مرتبط به ادیان و مذاهب در ایران فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه به عنوان نهاد رسمی حوزوی آمادگی کاملی برای افزایش ارتباطات بین الادیانی دارد و می تواند این برنامه ها را در بخش های مختلف همکاری های علمی ساماندهی کند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت: امروزه اساتید برخی از کرسی های تخصصی در خارج از کشور توسط اساتید حوزوی تامین می شوند؛ برگزاری کرسی های علمی و نشست ها و کنفرانس ها در عرصه های علمی بین دینی و بین مذهبی و.. از جمله گام های حوزه در این زمینه است.

پرفسور هنری دولهوگ نیز در این مراسم با اشاره به فضاهای جدید خاص همکاری بین حوزه و نهادهای بزرگ مسیحیت بر لزوم توسعه فعالیت های مشترک این دو حوزه تاکید کرد.

گفتنی است: در پایان این نشست دو طرف بر ایجاد بسترهای لازم برای افزایش همکاری های تخصصی در زمینه برگزاری نشست های علمیه و تولید آثار علمی و پروژه های مشترک علمی در قالب های مختلف تاکید کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha