جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ححت الاسلام سلامتی

حوزه / حجت الاسلام کاظم سلامتی گفت: برای رسیدن به قله طلبگی، تنها خواندن کتب حوزوی کافی نیست، هم باید علمیت یک طلبه در حوزه پیشرفت کند و هم در کنار علم، به اخلاق و آداب طلبگی پایبند باشد. علم و اخلاق باید در کنار هم باشند و داشتن علم بدون اخلاق برای جامعه خطرناک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام کاظم سلامتی، شامگاه یکشنبه در جلسه اخلاق مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس اظهار داشت: ورود به حوزه و اردوگاه سربازی امام زمان ( عج ) تکلیف آور است و باید این رسالت را به نحو احسن با تبلیغ دین به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به قله طلبگی، تنها خواندن کتب حوزوی کافی نیست، هم باید علمیت یک طلبه در حوزه پیشرفت کند و هم در کنار علم، به اخلاق و آداب طلبگی پایبند باشد. علم و اخلاق باید در کنار هم باشند و داشتن علم بدون اخلاق برای جامعه خطرناک است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نماز شب، لازمه طلبگی است و بدون نماز شب نمی‌توان به مقصد طلبگی رسید؛ بزرگان و علما از جمله سفارشاتی که به طلاب داشتند مداومت بر نماز شب بود و کسانی که به جایی رسیدند از برکت نماز شب است

وی افزود: در مواجهه با مسائل و شبهات باید عاقلانه برخورد کنیم و نبایدجواب عوامانه بدهیم؛ انتظار مردم از ما این است که جواب شبهات را عالمانه و عاقلانه بدهیم که این امر موجب می‌شود مردم نسبت به روحانیت و دین باور بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام سلامتی تصریح کرد: از دعا و توسل به ائمه معصومین ( ع ) غفلت نکنید، خواندن هر روز زیارت آل‌یاسین را در برنامه خود قرار دهید، چرا که در این زیارت شریف اعتقادات خودمان را به امام عرضه می‌کنیم و طلبه باید هر روز با امام خود عهد ببندد و اعتقاداتش را به امام عصر ( عج ) عرضه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha