جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مدیرعامل خبرگزاری حوزه

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور با اشاره به چالش هایی که ایسم های مدرن و پست مدرن برای بشریت ایجاد کردند بر لزوم انجام اقدامات مشترک عالمان مسیحی و مسلمان در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین سید مفید  حسینی کوهساری امروز در دیدار پروفسور هانری دو لهوگ ریاست دانشکده الهیات کاتولیک و مدیر مرکز تعالیم دینی مسیحیت و پروفسور ونسان فرولدی (مدیر روابط اسلام و مسیحیت شورای کاردینالها) و کشیش عالی رتبه و فرانسوی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزارشد،  با اشاره به فعالیتهای علمی در کشور و حوزه‎های علمیه گفت: امروزه 200 مرکز آموزشی و پژوهشی حوزوی و 20 مجموعه مرتبط به ادیان و مذاهب در ایران فعالیت دارن.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه به عنوان نهاد رسمی حوزوی آمادگی کاملی برای افزایش ارتباطات بین الادیانی دارد و می تواند این برنامه ها را در بخش های مختلف همکاری های علمی ساماندهی کند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت: امروزه اساتید برخی از کرسی های تخصصی در خارج از کشور توسط اساتید حوزوی تامین می شوند؛ برگزاری کرسی های علمی و نشست ها و کنفرانس ها در عرصه های علمی بین دینی و بین مذهبی و.. از جمله گام های حوزه در این زمینه است.

وی با اشاره به تلاش حوزه های علمیه کشور برای ایجاد یک دیالوگ هدفمند بین الادیانی تصریح کرد: این گفت وگوها با مدل های مختلفی انجام می شود؛ از جمله زمینه های مناسب همکاری حوزه با جهان مسیحیت می توان به وجود 3500 نخبه حوزوی متخصص در 19 انجمن تخصصی در علومی چون اقتصاد و سیاست و علوم اجتماعی و فقهی وتاریخ و... اشاره کرد.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه گفت: وجود 65 مرکز تخصصی که به تربیت طلاب در تخصصی های مختلف می پردازند از جمله این ظرفیت ها به شمار می روند؛ اگر موضوعات طرفینی به شکل تخصصی انجام شود؛ قطعا زمینه های گفت وگویی بیشتری بین حوزه و عالمان مسیحی شکل خواهد گرفت؛ در این زمینه می توانیم موضوعات را اولویت بندی کنیم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور بیان کرد: مدرنیسم و پست مدرنیسم و ایسم هایی که در این سالها ایجاد شده است، دنیا را به سمتی برده که روز به روز بر چالش های آن اضافه می شود و بشر در تنگناهای عجیبی گرفتار شده است؛ این مشکلات تنها مختص به یک دین خاص نیست، بلکه جریان توحیدی و دین مداری و خدا باوری را در دنیا متاثر کرده است.

وی گفت: انسان ها با فطرت خدا دوست و دین دوست خود به دنیا می آیند، ولی این ایسم ها اجازه فکر کردن و بازگشت به فطرت آنها را با چالش روبرو می کنند؛ به همین دلیل عالمان دین مدار در اسلام و مسیحیت باید برای حل این مشکلات و رهایی بشر از چنگال الحاد و بی هویتی تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری اظهارکرد: برگزاری نشست های پیشینی نخبگانی، ارایه مباحث مشترک بین الادیانی، اجرای پروژه ای هماهنگ با رویکرد ارایه اعتقادات در موضوعات مختلف و یافتن مسیرهای برقراری دیالوگ، از جمله برنامه های است که می توانیم در این زمینه دنبال کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha