پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بخواهیم مفاسد اجتماعی کم شود، باید زمینه‌های ازدواج توسط متدینین فراهم شود، چرا که معمولا برای مبارزه با مفاسد باید حرکت‌های مثبت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی امشب در جلسه اعضای ستاد «نهضت ملی ترویج ازدواج در مساجد» که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: اگر کمک‌های موسسه الزهرا در ترویج ازدواج نبود، از حجم خدمات ازدواج‌ها کاسته می‌شد.

وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره نور افزود: خداوند متعال به مردم خطاب می‌کند ک زمینه را برای مجردها فراهم کنند که امر مقدس ازدواج رخ دهد و خداوند این وظیفه را به دیگران محول کرده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بخواهیم مفاسد اجتماعی کم شود، باید زمینه‌های ازدواج توسط متدینین فراهم شود، چرا که معمولا برای مبارزه با مفاسد باید حرکت‌های مثبت صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی بیان کرد: آیه ۳۲ سوره نور جنبه اجباری نداشته و اگر برای ازدواج ترویج و ترغیب صورت بگیرد، امور بهتر مرتفع می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر هزینه‌های ازدواج بالا رود، گرایش جوانان به این مهم کم می‌شود و اسلام تاکید دارد که امر ازدواج تسهیل شود، در همین راستا مقام معظم رهبری فرموده اند که برای بیش از ۱۴ سکه صیغه محرمیت نمی‌خوانند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی که به تسهیل کردن امر ازدواج بین جوانان می‌پردازد، خاطرنشان کرد: در وسائل الشیعه بهترین شفاعت، شفاعت بین دو جوان برای ازدواج عنوان شده است، همچنین از امام کاظم(ع) روایت شده که سه گروه در سایه ظل خداوند هستند که یکی از این گروه ها کسانی هستند که زمینه ازدواج دختران و پسران را فراهم می‌کنند، در همین راستا خ تسهیل کننده کنندگان ازدواج برای هر کلمه ای که بیان می‌کنند، به مقدار یک سال ثواب می‌کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در سال ۹۶ و ۹۷ آمار ازدواج بسیار پایین آمده و آمار طلاق بالا رفته است و در روز ۱۹ دی مقام معظم رهبری به وضعیت قم و دست‌هایی که برای انحراف قم فعالیت می‌کنند انتقاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی مطرح کرد: متاسفانه در شهر قم صحنه هایی از فقر مردم دیده می‌شود که تاسف انسان را برمی‌انگیزاند و در جهت رفع این مشکلات اقداماتی نیز انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مساجد کار فرهنگی در زمینه ازدواج و با درگیر کردن خیرین انجام شود، اتفاقات مناسبی در جهت تسهیل امر ازدواج رخ می‌دهد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: متاسفانه امروز با بالا رفتن قیمت‌ها، تهیه کردن یک جهیزیه معموملی رقمی بالاتر از ۶۰ میلیون تومان را می‌طلبد که اگر خیرین و مساجد وارد کار شوند، می‌توان کمک ویژه ای به جوانان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha