پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید حسین مومنی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: نفس مطمئنه یعنی اطمینان واقعی به خداوند و شرط آن عبودیت واقعی و اجتناب از معاصی و نواهی و امتثال اوامر الهی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)،‌ ضمن اشاره به آیه  72 سوره توبه(وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها وَ مَساکِنَ طَيِّبَةً في جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ)، گفت: خداوند به برکت ایمان بندگان، وعده داده و نعمت بر آن‌ها ارزانی می‌کند و به آن‌ها بهشت‌هایی عطا می‌کند که در آن برای ابد سکونت خواهند داشت.

وی افزود: مساکنی که خداوند به بندگان عطا می‌کند پاکیزه و طیبه هستند اما از یک نعمت به‌ عنوان نعمت اکبر یادشده است؛ به عبارتی تمامی نعمات وعده داده‌شده یک‌طرف و این نعمت اکبر هم یک‌طرف می‌باشد و از تمامی نعمات بزرگ‌تر و بالاتر است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مقام رضوان و وصول به این مقام بالاترین و بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند به انسان‌ها وعده داده است و ارزش آن از تمامی نعمات بیشتر است.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به آیه 27-30 سوره مبارکه فجر تأکید کرد: در این آیات نیز سخن از موضوعات مختلفی برای رسیدن به کمال و فوز عظیم است که باید یک انسان در قالب انجام یک دستورالعمل‌هایی به این مقام برسد.

وی یادآور شد: برای رسیدن به کمال و قرار گرفتن در ردیف بندگان خاص خداوند و دخول در جنت و بهره‌مندی از نعمات الهی باید چهار عمل مهم یعنی، اطمینان به خداوند، برگشت به درگاه الهی، تسلیم و راضی بودن از خداوند و راضی شدن خداوند را انجام بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: نفس مطمئنه یعنی اطمینان واقعی به خداوند و شرط آن عبودیت واقعی و اجتناب از معاصی و نواهی و امتثال اوامر الهی است.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به میلاد حضرت زینب سلام‌الله علیها و تطبیق این آیات با مقام و جایگاه این بانوی بزرگوار گفت: حضرت زینب سلام‌الله علیها ابداً اهل شکوه نبودند و به مقام اطمینان و مقام تسلیم رسیدند و با خطبه‌خوانی خود در مدت چهل روز شأن اجتماعی خود را نشان دادند. این بانو  با پیام‌رسانی از واقعه کربلا شأن تاریخی خود را به اثبات رساندند و در مقابل دشمنان با جمله تاریخی «ما رایت الا جمیلا» اثبات کردند که تسلیم اوامر الهی هستند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha