جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اذکار الهی

حوزه/ مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس (س) یزد دوره روانشناسی اسلامی با عنوان «درمان یکپارچگی توحیدی» را با حضور محمد حسین فلاح، استاد دانشگاه و مشاور خانواده برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) یزد دوره روانشناسی اسلامی با عنوان «درمان یکپارچگی توحیدی» را با حضور محمد حسین فلاح، استاد دانشگاه و مشاور خانواده برگزار کرد.

فلاح در این نشست در این دوره آموزشی پیرامون بحث هویت توحیدی گفت: اذکار الهی و یاد خدا موجب ایجاد، تقویت و تثبیت هویت توحیدی می‌شود؛ دلهای مومنان گاهی مانند آهن زنگ می‌زند و باید با صیقل قرآن و نماز این زنگار را زدود.

وی با تاکید بر اینکه نماز مهمترین ذکر الهی و یادآور هویت توحیدی است ادامه داد: سوره‌ی حمد نوعی تمرین برای عبد بودن است و تکرار آن در پنج وعده، انسان را به هویت الهی و توحیدی تذکر می‌دهد؛ در دعای عرفه می‌خوانیم: خدایا از تو ممنونم که فرائضت را بر من واجب کردی چون بزرگترین تمرین‌های هویت توحیدی در قالب فرائض بر مومنان واجب شده است.

این کارشناس خانواده در خصوص درمان یکپارچگی توحیدی گفت: اسلام بزرگترین راهکارهای تقویت هویت توحیدی را به ما ارائه می‌دهد که یکی از آن ها صله‌رحم است.

فلاح اضافه کرد: البته به این معنا که در صله رحم، با تفاوت‌ها مواجه شده مثلا تفاوت ثروت و فقر، محبت و نفرت، آن گاه انسان در صدد آزمایش بندگی و عبد بودن خود بر می آید.

وی در پایان یادآورشد: تقوای الهی مهمترین عامل برای موفقیت در این مسیر است، زیرا کسی که تقوا پیشه کند به فرموده‌ی قرآن «و من یتق الله یجعل له مخرجا» خداوند مسیر هدایت را پیش رویش می‌گذارد و توانایی درک حق را از باطل به او عنایت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha