شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون استاندار قم

حوزه/ معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با اشاره به اینکه برنامه ریزی در قم باید با نگاه ملی و بین المللی همراه باشد گفت: استان قم سرآمد استان‌ها است و باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، سید محمد رضا هاشمی در مراسم آغاز ششمین مرحله جشنواره محله سلامت از سری جشن‌های چله سرو، در آستان مقدس امامزاده جعفر شهید علیه السلام با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: مردم شهر قم افتخار می‌کنند که در این شهر به عنوان حرم اهل‌بیت (ع) زندگی می‌کنند و در روایات به این مساله اشاره شده است.

وی ادامه داد: شهر قم خاستگاه انقلاب اسلامی، مرجعیت و ام القرای جهان تشیع است و در حوزه‌های دینی و مذهبی، تمام نگاه‌ها به این شهر است، رهبر معظم انقلاب فرمودند که کار در قم کار برای جمهوری اسلامی است و

ایشان از قم به عنوان مادر انقلاب یاد کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم افزود: در جایی که مقدس است، باید مراقب باشیم که آسیبی به وجود نیاید. استان قم باید یک استان برتر باشد و پذیرفته نیست که آسیب‌ها را در این استان داشته باشیم، از جمله آسیب‌های اجتماعی طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی است و باید برای کاهش این آسیب‌ها در قم تلاش کنیم.

هاشمی استان قم را سرآمد استان‌ها دانست و تصریح کرد: وزارت کشور با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه داشته است و در این راستا از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: باید برای کار فرهنگی در استان قم تلاش کنیم تا آسیب‌های اجتماعی را در این استان کاهش بدهیم. خیرین در این زمینه کمک‌های زیادی کردند و مردم از تمام استان‌های کشور در قم زندگی می‌کنند و ۲۰۰ هزار نفر تبعه خارجی در این شهر سکونت دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم خاطرنشان کرد: در کار‌هایی که در استان قم انجام می‌دهیم، باید نه تنها نگاه ملی بلکه باید نگاه بین المللی هم داشته باشیم.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha