چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار با تاکید بر اینکه روحانیت منهای ملت هیچ معنایی ندارد، گفت: دستان بسیاری در کارند که بین جامعه و حوزه اختلاف بیندازند. این دشمنان خارجی و داخلی به دنبال سیاه نمایی و عکس نشان دادن حقایق هستند و هجمه های رسانه ای این روزها بهترین گواه این دشمنی هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور امروز در جمع طلاب بسیجی مدرسه علمیه سفیران هدایت شهرستان بیجار، اظهار داشت: اولین و اصلی ترین وظیفه یک طلبه فراگیری کامل و البته جامع مسایل دینی و فقهی است که خوشبختانه با وجود این همه منابع، کتب و اساتید حوزوی رسیدن به این مهم به مانند دوران گذشته نیست.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: لذا باید قدردان این فرصت باشیم و بتوانیم که جوابگوی اعتماد جامعه اسلامی باشیم.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه نقش روحانیون و طلاب در جامعه غیرقابل انکار است، گفت: اصل و زیرساخت جامعه ایرانی، معنویت و دین است و این مهم نیازمند داشتن حوزه های انقلابی و البته کارآمد است.

حجت الاسلام بهرامپور بیان داشت: به همین علت شما طلاب باید بتوانید در طی این دوران از فرصت ها بهترین استفاده را ببرید و سطح ارتباطات خود با جامعه را بیشتر از پیش کنید.

وی با تاکید بر اینکه انقلابی بودن ویژگی لاینفک حوزویان است، اظهار داشت: پایه های انقلاب ملت ایران علیه نظام ستم شاهی از همین حوزه ها و مدارس علمیه بنیان گذاشته شد که باید گفت امام راحل نشانه یک حوزوی تمام و کامل بودند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار در ادامه سخنان خود گفت: ایجاد انقلاب در آن زمان و قیام علیه شاه مخلوع با آن همه هیمنه که استکبار از آن ساخته بود، نشان داد که یک حوزه انقلابی، مردمی و دینی تا چه حد می تواند بر معادلات کلان تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام بهرامپور ادامه داد: امروز هم شما باید دنباله رو روحانیون و علما دینی باشید و این کار نیازمند آشنایی با تفکرات و ارزشهای واقعی جامعه حوزویان است.

این استاد حوزوی اظهار داشت: حوزه در همه حال در کنار جامعه بوده و هست، لذا برای اینکه بتوانیم نقش خود را در جامعه اسلامی ایفا کنیم، بسیار مهم است که بتوانیم شرایط جامعه را به خوبی درک نماییم.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت منهای ملت هیچ معنایی ندارد، گفت: دستان بسیاری در کارند که بین جامعه و حوزه اختلاف بیندازند، این دشمنان خارجی و داخلی به دنبال سیاه نمایی و عکس نشان دادن حقایق هستند و هجمه های رسانه ای این روزها بهترین گواه این دشمنی هاست.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار تاکید داشت: رسانه های دشمنان به خوبی می دانند که قدرت نظام و ملت نشات گرفته از همین حوزه هاست، لذا این همه کینه توزی و تخریب چهره حوزه و روحانیت از سوی کینه توزان بی علت نیست.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امروز که شما در حوزه حضور دارید، یک برکت برای شما و خانواده های شماست، شما انتخاب شده اید که راه دین را همواره و ادامه دهنده بزرگان دین باشید.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز جامعه بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند حضور شماست، تاریخ این انقلاب همواره نشان داده که روحانی و جامعه یک روح در دو جسم هستند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha