پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: انقلاب اسلامی یک طرح هدایت گری برای جامعه بشریت در این زمان بود و حضرت امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند که اسلام برای اداره جامعه طرح دارد و مقدمات لازم را پیش بینی کرده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جلسه مسئولان قرآن و عترت مدارس علمیه قزوین، گفت: بعد از تشکیل نظام جمهوری اسلامی بر همه واجب است که نظام  را تقویت کرده و از آن به خوبی محافظت کنند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما یک طرح هدایت گری برای جامعه بشریت در این زمان بود و حضرت امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند که اسلام برای اداره جامعه طرح دارد و مقدمات لازم را پیش بینی کرده است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: هر کشور و هر مردمی حق دارند که به صورت مستقل در مورد منافع ملی خودشان تصمیم بگیرند و از منابع داخلی خود استفاده کرده و استعدادها و نیروهای خود را بارور سازند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: انقلاب اسلامی با چنین رویکردی به وجود آمد و امروز به مانند درخت تنومندی شده که زیر سایه آن ملت عزیز ایران و ملت های دیگر می توانند از میوه های مرغوب آن استفاده نمایند که باید همه، در تقویت نظام اسلامی تلاش کنیم.

وی به تحول در حوزه های علمیه بعد از انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: مقایسه حوزه های علمیه بعد از انقلاب اسلامی و قبل از آن به درستی ما را نسبت به نتایج پربار علمی و بصیرتی حوزه های علمیه آگاه می سازد.

عضو شورای حوزه  علمیه قزوین با بیان این که علما به صحنه آمدند و تفکر اسلام آزادی بخش  را به خوبی در جامعه احیا کردند و امروز بیش از پیش باید در استمرار و حفظ آن تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: در بخش برون مرزی هم علمای بسیاری هستند که به تبلیغ آموزه های انقلاب اسلامی پرداخته و چه بسیار طلاب علوم دینی از کشورهای دیگر به ایران آمده و پیام انقلاب اسلامی را مستقیم دریافت می کنند و بعد از برگشت به ملت های خود ابلاغ می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha