جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​به لباس مذهبی و حجاب اقلیت های مذهبی احترام گذاشته شود

حوزه/ کمیسیون اقلیت های شهر دهلی با ارسال دستورالعملی به اماکن و سازمان های دولتی، از آنها خواسته به لباس و حجاب اقلیت های مذهبی به ویژه مسلمانان احترام گذاشته شود و به آنان اجازه شرکت در آزمون ها و امتحانات را بدهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از indiatoday، کمیسیون اقلیت های شهر دهلی هندوستان از اماکن و سازمان های دولتی خواسته به لباس مذهبی و حجاب اقلیت های مسلمان احترام گذاشته و به آنان اجازه دهند در این مراکز و به ویژه هنگام شرکت در آزمون های استخدامی و تحصیلی، حجاب اسلامی داشته باشند.

این دستورالعمل در پی شکایت چند تن از شهروندان اقلیت های مذهبی از جمله مسلمانان مطرح شده است. شکایت کنندگان گفته اند هنگام شرکت در آزمون ها با مشکلاتی روبرو شده اند.

در این دستور کمیسیون آمده است: نباید حق دینی داشتن حجاب اسلامی (روسری) از بانوان مسلمان گرفته شود. آن ها همچنین باید اجازه داشته باشند که لباس های آستین بلند به تن کنند. سیک ها نیز براساس اصل25 قانون اساسی هندوستان باید اجازه حمل کیرپان (خنجر مخصوص سیک ها) را داشته باشند.

 در این دستور آمده است: هر چنداقدامات امنیتی برای شرکت در امتحانات ضروری است اما نباید این اقدامات به حقوق دینی دانش پژوهان و کاندیدای اقلیت های مذهبی صدمه وارد کنند. به علاوه زمانی که تفتیش بدنی و ترتیبات امنیتی گذاشته می شود باید از قبل شرکت کنندگان مطلع شوند.

این کمیسیون ضمن اینکه از سازمان ها و موسسات دولتی و آموزشی خواسته با دقت دستورالعمل مربوطه را اجرا کنند، خاطرنشان کرد، در صورت عدم رعایت موارد گفته شده به اقدام قانونی متوسل خواهند شد.

ظفرالاسلام خان مدیر کمیسیون اقلیت ها گفت: ما شکایت هایی را علیه سازمان هایی از جمله خدمات تحت دولت دهلی دریافت کرده ایم. ماه گذشته اخطارنامه ای به کمیسیون کمک هزینه تحصیلی دانشگاهی فرستادیم مبنی بر اینکه یک دانش آموز مسلمان به خاطر حجاب اسلامی اجازه شرکت در امتحان را از دست داد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha