چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسین ایمانی

حوزه/ استاد مدرسه علمیه طالبیه تبریز توجه به رویکرد تمدنی و نگرش بین المللی، توجه به اصول و عرصه‌های اجتماعی همراه با پیروی همه جانبه از ولایت فقیه و حفظ و حراست از جایگاه رفیع مرجعیت را از بایسته های حوزه و روحانیت انقلابی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، دومین جلسه کارگاه «بایسته های حوزه و روحانیت انقلابی» در مدرسه علمیه طالبیه تبریز با حضور طلاب و اساتید مدرسه برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین ایمانی، استاد مدرسه علمیه طالبیه در این کارگاه ضمن تشریح کارکردهای فرهنگی، اخلاقی و تربیتی حوزه و روحانیت انقلابی، بیان داشت: ورود به مسائل سیاسی، پشتیبانی عالمانه از جمهوری اسلامی، مواجهه متعهدانه و عالمانه با شبهات، مبارزه با خرافات، طرد افراطی‌ها و تکفیری‌ها، گفتمان سازی در تبلیغ، اهتمام ویژه بر حفظ قداست روحانیت و حوزه ها همراه با تلاش مجاهدانه متناسب با زمان و مکان، از بایسته‌های حوزه و روحانیت انقلابی بوده و لوازم ایفای نقش مناسب بسیج روحانیت می‌باشد.

وی ادامه داد: تلاش جهادی و همه جانبه در راستای احیای وقف خاص حوزه‌های علمیه و ساماندهی همراه با روشنگری در مصارف فی سبیل الله ثلث مؤمنین متموّل را از نیازهای روز حوزه ها و تکالیف امروز روحانیت می‌باشد که می تواند استقلال روحانیت و شادابی کانون گرم و مخلصانه مروّجین معارف اهل بیت(ع) را تضمین نماید.

این استاد حوزه به برخی از رسالت های روحانیت در سنگرهای امامت جمعه و جماعات، خطابه و تبلیغ پرداخت و در ادامه، توجه به رویکرد تمدنی و نگرش بین المللی، توجه به اصول و عرصه‌های اجتماعی همراه با پیروی همه جانبه از ولایت فقیه و حفظ و حراست از جایگاه رفیع مرجعیت را از بایسته های حوزه و روحانیت انقلابی برشمرد.

حجت‌الاسلام ایمانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، متذکر شد: در راستای تبیین بایسته های تبلیغ دین، آراستگی به ویژگی های «علم و آگاهی»، «حسن خلق»، «سعه صدر»  «اخلاص»، «تبلیغ عملی»، «شجاعت و خدا ترسی» «ارتباط عاطفی و صمیمانه»، «آراسته و منظم بودن»، «توجه به زمان و مکان شرایط مخاطب»، از ملزومات اساسی مبلغین دین می‌باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

کارگاه «بایسته های حوزه و روحانیت انقلابی» توسط معاونت‌های تهذیب و پژوهش مدرسه علوم دینی طالبیه تبریز بصورت هفتگی برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha