پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرتضایی فرماندارکاشان

حوزه/ مرتضایی قهرودی با تاکید بر لزوم الگوبرداری از مقام معظم رهبری در جوانگرایی مدیریت اجرایی کشور، تصریح کرد: هر زمان کار را به جوانان سپرده ایم موفق شده ایم.

علی اکبر مرتضایی قهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با گرامی داشت چهملین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با بیان اینکه بی‌‌شک، بسیج سیاسی برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمی‌‌توانست، بدون سازماندهی توسط روحانیون و نظریه ‌‌پردازان حوزه علمیه موفقیتی کسب کند، گفت: شاگردانی که توسط امام خمینی(ره) در طول دهه چهل و پنجاه، آموزش های لازم و کافی را در طرح و برنامه‌‌ ریزی برای بنیاد نهادن جامعه‌‌ای نوین بر پایه اسلام و اجرای شریعت ‌دیده بودند، در این میان نقشی اساسی داشتند.

وی، تصریح کرد: امام خمینی(ره) و سازمان روحانیت در قالب حوزه‌های علمیه، در گسترش مبانی نظری حکومت جدید، و طراحی تئوری  نظریه ولایت فقیه تلاش فراوانی داشتند.

فرماندار شهرستان کاشان ادامه داد: آنچه به نام اسلام سیاسی خوانده می‌‌شود به تشکیلاتی نیاز داشت که حوزه علمیه آن را برآورده می‌‌ساخت و در رأس آن متفکرینی چون آیت‌الله مطهری، آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مفتح قرار داشتند که به دگرگون‌سازی محتوا پرداختند.

مرتضایی ادامه داد: تشکیل هسته‌‌هایی برای کادرسازی در سال 1355، سازماندهی نیروها در تشکیلات جامعه روحانیت مبارز در سال 1356 و در نهایت تشکیل شورای انقلاب به دستور امام، از جمله اقدامات شاخصی است که بر خاسته از حوزه علمیه است.

معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان، به  نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و پویایی کشور اشاره و تصریح کرد: جوانان، نیروی پویایی هستند که می توانند با دارا بودن تحصیلات دانشگاهی، بهترین و موثرترین نیروی محرکه برای پیشرفت کشور در زمان حال و آینده باشند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم الگوبرداری از مقام معظم رهبری در جوانگرایی مدیریت اجرایی کشور خاطرنشان کرد: در کشور ما هر زمان کار را به جوانان سپرده ایم موفق شده ایم؛ پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی و امروز مسائل و مشکلاتی که در تحریم های ظالمانه استکبار جهانی علیه ملت شریف ایران وجود دارد، همیشه این جوانان بوده اند در خط مقدم دفاع از تمامیت کشور مشارکت داشته اند، در واقع جوانان قشری هستند که دارای توان، زمان، حوصله و با علم روز می توانند مباحث را تحلیل کنند و با هماهنگی و حمایت به خوبی کارها را پیش ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha