پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 475619
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
حجت الاسلام مفیدی کیا

حوزه/ دوره امداد و نجات برای طلاب و اساتید مدرسه علمیه مولاوردیخان به مدت سه روز در حال برگزاری است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفظل مفیدی کیا در افتتاحیه دوره امداد و نجات، در مدرسه علمیه مولاوردیخان، گفت: امروز نه تنها مردم، بلکه باید تمام طلاب و روحانیون در این دوره حضور داشته تا بتوانند در مواقع بحرانی از قبیل سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی به کمک هموطنان بشتابند.

وی ادامه داد: رسالت حوزه در امداد و نجات بشریت سنگین‌تر از گذشته است‌، چرا که با پیچیده شدن حوادث و مخاطرات‌ و بالا رفتن سطح آگاهی‌های جامعه از حقوق شهروندی و گسترش روزافزون شبکه‌های مجازی، مجال آزمون و خطا در صحنه حوادث نیست، لذا باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و تمرین‌های مستمر و حفظ سطح بالای آمادگی‌، بیشتر از گذشته تلاش کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان هلال احمر قزوین بیان کرد: در ایران قوانین نسبتا خوبی در حوزه پیشگیری وجود دارد، ولی لازمه این امر اجرای کامل و صد در صدی بوده و  همچنین در خصوص آگاهی‌بخشی نیز هلال احمر قدم‌های محکمی برداشته است .

حجت الاسلام مفیدی کیا به حضور با نشاط و به موقع طلاب و روحانیون در زلزله کرمانشاه اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در حادثه زلزله کرمانشاه حضور روحانیت حوزه علمیه قزوین در برنامه های فرهنگی وهمچنین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به هموطنان زلزله زده بسیار خوب عمل نمودند که  قابل تقدیر بود.

وی اظهار کرد: سازمان جمعیت هلال احمر استان قزوین برنامه های ویژه ای در این خصوص برای طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین خواهد داشت که در مرحله برنامه ریزی و اجرایی شدن است و در حال حاضر این دوره از امروز به مدت سه روز در مدرسه مولاوردیخان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha