شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: مسجد محوری را بسیار مهم و ضروری است، چرا که همه فعالیت‌ها و ارتباطاتی که در محله‌ها با اهالی، جوانان و کسبه می‌گیرید، به مساجد ختم کنید و مسجد را محور و پایگاه برنامه‌هایتان در هر محله قرار دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار جمعی از طلاب فعال در عرصه مبارزه با آسیب های اجتماعی که در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: امروز فضا به گونه‌ای است که کارهای خوب با سرعت توسعه می‌یابد و سایر استان ها نیز می‌توانند از کارهای ارزشمندی که شما انجام می‌دهید بهره‌مند شوند. البته همه این کارها باید با محورهایی همراه شود تا ماندگاری و اثر مضاعفی پیدا کنند.

وی، قرآن را یکی از محورهای مهمی معرفی کرد که فعالیت‌های روحانیون را در هر منطقه و محله ماندگار می‌کند، بیان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند قرآن را امام خود بگیرید تا هدایت‌گر شما شود و برای تحقق این رسالت می‌باید آیات قرآن را به مردم منتقل کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین، ولایت را محور دوم در ماندگاری کارها عنوان کرد و بیان داشت: خداوند به پیغمبر (ص) فرمود اگر ولایت را در برنامه تبلیغی خود محور قرار ندهی، هیچ کاری انجام نداده‌ای و این مهم برای فضایی که شما در آن فعالیت می‌کنید بسیار مهم است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، به محور سوم در ماندگاری و اثرگذاری کارها اشاره و عنوان کرد: «نماز» محور سومی است که به کارهای شما ماندگاری می‌بخشد و هر چقدر در عرصه نماز فعالیت کنیم به همان اندازه می‌توانیم نافذ باشیم و فعالیت‌های اثرگذاری به مرحله اجرا در آوریم.

 نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین، «تعظیم شعائر الهی» را محور چهارم در عرصه فعالیت‌های طلاب در مناطق و محله‌ها برای اثرگذاری و ماندگاری بیشتر ذکر کرد و گفت: دشمنان در مقابل فعالیت‌هایی که شما برای تعظیم شعائر الهی انجام می‌دهید، با شما تقابل جدی دارند و تلاش می‌کنند تا کارهای ارزشمندی که برای هدایت مردم انجام می‌دهید را بی اثر کنند و یا به شرایط نامطلوب بازگردانند.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد:  اگر نماز جماعت و نماز جمعه جدی گرفته شود، در واقع نماز اقامه شده است و نمازی که اقامه می‌شود فحشا و منکر را از جامعه دور می‌کند و ضروری است نماز جماعت و نماز جمعه را جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، ارتباط روحانیون فعال در عرصه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در هر محله را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: ارتباطات شما با یکدیگر می‌تواند موجب انتقال تجربیات به یکدیگر شود و این اقدام بسیار مهمی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: طلاب در کنار کارهای ارزشمند و اثرگذاری که انجام می‌دهند، ارتباط با علم، درس و بحث را کنار نگذارند و تا جایی که می‌توانند با حوزه مرتبط باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: مسجد محوری را بسیار مهم و ضروری است، چرا که همه فعالیت‌ها و ارتباطاتی که در محله‌ها با اهالی، جوانان و کسبه می‌گیرید، به مساجد ختم کنید و مسجد را محور و پایگاه برنامه‌هایتان در هر محله قرار دهید.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha