سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دیدار مدیران مدارس علمیه چهارمحال و بختیاری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: در نشست مدیران مدارس علمیه استان با امام جمعه شهرکرد بر افزایش بصیرت، نشاط، انس بیشرت با قرآن و نهج البلاغه و ارتقا مباحث تربیتی طلاب تاکید شد.

حجت الاسلام سید محمد احمدی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در شهرکرد پیرامون نشست صمیمی که  ظهر امروز مدیران و کادر مدراس علمیه استان با نماینده ولی فقیه دراستان با مومضوع «نقش تربیتی اساتید مدارس علمیه در راستای اجرای  طرح جامع تربیتی» برگزار شد،  اظهار کرد: در این نشست تاکید شد، باید زمینه ای ایجاد شود که طلاب با قرآن مانوس باشند و حداقل بعد از هر وعده نماز قرائت یک صفحه قرآن بخوانند و نکات تربیتی و اخلاقی قرآن برای طلاب بیش از پیش در سطح مدارس برای طلاب بیان شود

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین نماینده ولی فقیه در استان و  مدیران مدارس بر امر حفظ قرآن کریم  توسط طلاب تاکید کردند، نکته ای دیگری که  تاکید شد توجه و تمرکز بر اقامه  نماز شب و تبیین جایگاه و نقش نماز شب در زمینه تربیت و تهذیب طلاب  بود.

وی، انس طلاب با نهج البلاغه را از دیگر نکات مطرح شده دراین نشست عنوان کرد و گفت: باید برنامه ریزی شود که بخشی از ساعات طلاب در مدارس علمیه پیرامون مطالعه و تفهیم مطالب نهج البلاغه اختصاص یابد چرا که این امر قطعا در بخش تربیتی طلاب نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام احمدی ابراز کرد: بحث بصیرت افزایی و افزایش روحیه انقلابی از دیگر نکات تاکیدی از سوی نماینده ولی فقیه در استان به  مدیران بود که حتما باید برنامه های خاص و ویژه دیده شود  تا روحیه انقلابی و دانش سیاسی طلاب ارتقا یابد .

وی اذعان کرد: بحث نشاط و ورزش طلاب و پرداختن مدارس علمیه به مسئله ورزش برای طلاب از جمله نکات مطرح شده بود که با توجه به اثرگذرای این  امر به بحث سلامت جسمی و روحی و تاکیدات رهبر بر امر ورزش حتما فعالیت های نشاط انگیز و ورزشی حداقل در محیط مدار س انجام گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در این نشست تاکید شد که طلابی باید تربیت شوند که پاسخگوی نیاز جامعه باشند، اساتید نقش ویژه ای در تربیت طلبه دارند لذا اساتیدی که رویکرد تربیتی و تهذیبی دارند باید در خدمت حوزه بیش از پیش قرار گیرند.

وی ابراز کرد: نیاز است مجمع اساتید در حوزه راه اندازی شود تا بتوان از نقطه نظرات اساتید در راستای رشد و بالندگی حوزه بهره مند شد، طلاب باید اخلاق را در رفتار اساتید مشاهده کنند، شورا ی تهذیب در مدارس باید در این راستا فعال شود.

گفتنی است، در این نشست برخی از طلاب به نمایندگی از هر مدرسه مطالب و پیشنهاداتی را حول محور نقش تربیتی برای تحقق این مهم بیان کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha