جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری یادواره شهدا در مدرسه بقیة الله(عج) نورآباد

حوزه/ یادواره و تکریم ۴۵ شهید و جانباز، از سوی مدرسه علمیه بقیة‌الله الاعظم (عج) نورآباد، در مسجدالنبی(ص) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یادواره و تکریم 45 شهید و جانباز، با حضور روحانیون، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم،  از سوی مدرسه علمیه بقیة‌الله الاعظم (عج) نورآباد، هیئت یاوران مهدی و پایگاه بسیج و کانون فرهنگی طلبه شهید مسعود امیدیان، در فضایی سرشار از معنویت وعشق به شهدا، در مسجدالنبی(ص) این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حاج مهدی سلحشور، مداح سرشناس اهل بیت عصمت و طهارت، به مرثیه سرایی پرداخت و فضای معنوی خاصی را بر مراسم حاکم کرد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمود صفاری، از اساتید حوزه و دانشگاه در سخنانی با اشاره به جایگاه و مقام شهدا، گفت: خداوند متعال در آیه ۱۶۹ سوره آل عمران به مقام شهدا اشاره می فرماید «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ/ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند».

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که شهدا به تاسی از امام حسین(ع) جان خود را در دفاع از اسلام فدا کردند، افزود:‌ در کربلا شهیدی به نام سیدالشهدا(ع) برای دفاع از کیان و مذهب به شهادت رسید و در طول تاریخ افراد زیادی به‌تبع ایشان برای این هدف به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که شهدای هشت سال دفاع مقدس با الهام گرفتن از تفکر عاشورایی، مسیر شهادت را انتخاب کردند، تصریح کرد: فرهنگ شهادت می‌تواند از دین و مذهب حفاظت کند، لذا باید تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام صفاری با تاکید بر این که دوام و استقرار انقلاب و نظام اسلامی به برکت خون شهداست، اظهار کرد: اسلام و انقلاب برای حیات و استقلال نیازمند این جانفشانی‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید امیدیان، تولیت مدرسه علمیه بقیة‌الله الاعظم (عج) شهرستان نورآباد نیز در حاشیه این نشست اظهار داشت: از مسئولین مدرارس علمیه درخواست داریم که برای رفع دغدغه مقام معظم رهبری  مبنی بر طلبه انقلابی و حوزه انقلابی، ورود پیدا کنند و حضور پررنگ‌تری در زنده نگه‌داشتن یاد و خاظره شهدا باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha