جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نصرالله

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

روانشناس مشهور شخصیت "خستگی‌ناپذیرترین دروغگوی عصر" را فاش کرد

رسانه های آمریکایی تخمین زده اند «دونالد ترامپ» طی مدتی که از ریاست‌جمهوری او گذشته، بیش از ۷۶۰۰ بار دروغ گفته است! چرا او اینهمه دروغ می گوید؟ گذشته از این، چرا ترامپ دروغ‌های شاخ دار می‌گوید؟ آیا اهداف سیاسی دارد؛ یا اینکه دروغگویی او ناخودآگاه است و این رذیله به دوران کودکی و شخصیت‌های خیالی او بازمی‌گردد؟«استفن گروژ (Stephen Grosz)» روانکاو مشهور آمریکایی (تحصیلکرده در آمریکا و انگلستان) در نشریه معتبر "فایننشال تایمز" این شخصیت عجیب را مورد تحلیل و بررسی علمی قرار داده است. ترامپ که از سوی والدینی به دنیا آمده که اغلب اوقات او را تنها گذاشته‌اند، در بیشتر طول زندگی‌اش احساس تنهایی کرده است. به نظر می‌رسد در مدرسه و دانشگاه، دوستی پایداری برای خود ایجاد نکرده است. بیشتر دوستی‌های او با سلبریتی ها و سطحی بوده است. بیزار از فشردن دست دیگران و هراسان از میکروب‌ها -منشأ رفتار او هر چه باشد، روانشناسان نحوه ارتباط ترامپ با دیگران را انزواطلبانه می‌دانند.اما دروغ گفتن ترامپ متفاوت است. این فقط ترک هنجارهای یک رییس‌جمهور نیست بلکه ترک خود هنجارهاست. با احتساب این کمبود آشکار و تاثیر دروغگویی او بر ما، من معتقدم ترامپ با حقیقت بازی می‌کند تا ما را وادار کند که به او فکر کنیم، توجه خود را به او مبذول کرده و رابطه‌ای عاطفی با او ایجاد کنیم. از آنجا که او در قلب هیچکس نیست، تمایل دارد که خود را در قلب همه ما جای دهد. من بیشتر و بیشتر متقاعد شده ام که بزرگترین آرزوی او، سیاسی یا مالی نیست بلکه روانی است. او می‌خواهد که هیچ وقت چشم از او برنداریم. مانند یک امپریالیست روانی تلاش می‌کند اذهان ما را به استثمار خود در بیاورد. او میل دارد بر چشم‌انداز درونی و بیرونی حکمفرمایی کند.

 

سید حسن نصرالله ترند توییتر لبنان شد

علی شعیب خبرنگار لبنانی شبکه المنار که در حوادث اخیر با فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی و گزارش‌های جذابش از جنوب لبنان در شبکه تلویزیونی المنار، سهم بسزایی در عملیات روانی علیه صهیونیست‌ها را از آن خود کرده است، این بار هشتگی را در توئیتر راه انداخته با عنوان صمتک یرعبهم یعنی سکوتت آنها را می‌ترساند.سکوت سید حسن نصرالله به خصوص بعد از عملیات صهیونیستی سپر شمال واکنش‌های زیادی را از سوی صهیونیست‌ها در پی داشت و آنها را به طرز خفت باری وادار به منتشر کردن شایعاتی در خصوص سید مقاومت کرد که بیانگر ترس و ضعف آنها و نوچه‌های قلم به دستشان است.

 

فدرال علیه دولت دست به تظاهرات خیابانی زد

اتحادیه کارمندان تردد هوایی آمریکا در اقدامی که نشان از تنش فزاینده بین کارمندان فدرال و دولت دارد از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بابت عدم پرداخت حقوق کارمندان این صنف که ناشی از تعطیلی موقت دولت این کشور است، شکایت کرده است.به نوشته وبگاه شبکه «سی. ان. بی. سی» کارمندان اداره کنترل تردد هوایی از جمله 420 هزار کارمند در آمریکا هستند که ضروری است بدون پرداخت حقوق کار کنند.دادخواست این شکایت که جمعه گذشته از سوی اتحادیه تردد هوایی آمریکا در دادگاه فدرال صورت گرفت، دولت این کشور را به محروم کردن غیرقانونی هزاران نفر از اعضایش از دریافت حقوق بدون رعایت روند قانونی متهم کرد.این اتحادیه 19 هزار کارمند دارد که 14 هزار نفر آن در برج مراقبت مشغول به کار هستند و به گفته سخنگوی این اتحادیه حقوق آن‌ها بابت تعطیلی دولت پرداخت نشده است.تعطیلی موقت دولت آمریکا از 22 دسامبر (یکم دی) و بعد از آن شروع شد که ترامپ و دموکرات‌ها در کنگره در زمینه تامین هزینه دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک در جنوب این کشور به توافق نرسیدند. این تعطیلی ، طولانیترین مورد از نوع خود در تاریخ آمریکاست.این در حالی است که کارمندان برج مراقبت، مهمانداران و دیگر کارمندان صنایع هوایی کشوری نیز پنجشنبه گذشته به تعطیلی موقت دولت آمریکا اعتراض کردند.

 

رسوایی جنسی مغرب در غنا سفارت را وارد بحران کرد

به دنبال شکایت یکی از کارمندان از سفیر مغرب در کشور غنا مبنی بر تجاوز جنسی از سوی سفیر علیه وی، وزارت امور خارجه مغرب گروهی را به منظور تحقیق در این پرونده به جمهوری غنا اعزام کرد.روزنامه هیسپرس مغرب با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که وزارت خارجه مغرب پس از اینکه شکوائیه ای از سوی یکی از کارمندان محلی زن سفارت مغرب در غنا مبنی بر تجاوز جنسی "محمد فرحات" سفير مغرب، به وی دریافت کرد، گروهی را جهت رسیدگی به این پرونده به آکرا، پایتخت غنا اعزام کرد.این کارمند زن غنایی در شکوائیه خود اعلام کرد پس از آنکه در طول یک هفته دو بار مورد تعرض جنسی از سوی سفیر مغرب قرار گرفت، از کار خود در این سفارت خانه استعفا داد وی همچنین از وزارت خارجه مغرب خواست که با رسیدگی به این مسئله از تکرار اتفاقات اینچنینی برای کارمندان جدید سفارت جلوگیری کنند.

 

زمین آمریکا را لرزاند

سازمان زمین شناسی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که زمین لرزه ای با قدرت ۵.۱ ریشتر شهر «پوینت مکنزی» در ایالت آلاسکای آمریکا را لرزاند.مرکز این زمین لرزه منطقه ای در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شهر «آنکورج» مرکز ایالت آلاسکا و در عمق ۳۳.۴ کیلومتری زمین گزارش شد.هنوز از میزان خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه گزارشی در دست نیست.چندین ساختمان، راههای ارتباطی و خطوط انتقال برق در شهر آنکورج در پی این زمین لرزه دچار خسارت شدند، اما هنوز تلفاتی گزارش نشده است.گفتنی است که پایگاه نظامی مشترک «المندورف- ریچاردسون» در نزدیکی محل وقوع این زلزله، روز سی اُم نوامبر ۲۰۱۸ نیز زلزله ای با قدرت ۷.۰ ریشتر را تجربه کرد. این زمین لرزه تلفات جانی در پی نداشت و تنها چندین ساختمان دچار خسارت شد.

 

دیابت صدای مسئولان را درآورد

امیرکامران نیکوسخن در نشست خبری نخستین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر با بیان اینکه ما عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر را می‌شناسیم، اظهارکرد: می‌دانیم که این بیماری‌ها تا ۸۰ درصد قابل پیشگیری هستند. به عنوان مثال بیماری مانند دیابت تا ۸۰ درصد قابل پیشگیری است. حال مشکل کجاست که این بیماری بیشترین میزان مرگ و میر را موجب می‌شود؟نیکوسخن درباره تعداد مبتلایان به دیابت در کشور گفت: در حال حاضر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت وجود دارد و هشت میلیون نفر نیز پیش دیابتی هستند. به این معنی که هنوز به مرحله دیابت نرسیده‌اند و اگر شیوه زندگی و یا الگوی تغذیه‌شان را اصلاح نکنند به دیابت مبتلا خواهند شد.

 

آتش اسلام هراسی دامن بیماران آمریکا را هم گرفت

یک خانواده مسلمان در ایالت ویرجینیای آمریکا به خاطر محجبه بودن از بیمارستان اخراج شدند.این خانواده مسلمان که برای عیادت به بیمارستانی در شهر "فرفکس" رفته و مادر و دو دختر این خانواده محجبه بودند از سوی نیروهای حراست از درب بیمارستان به بیرون هدایت شدند و به آنها گفته شد: ظاهر شما وحشتناک است! کسی شما را نمی خواهد نه پزشکان، نه پرستاران و نه مریض ها.یکی از اعضای این خانواده اظهار داشت: آنان به ما گفتند که اگر از اینجا بیرون نروید، به زور شما را بیرون خواهیم کرد.

 

آلمان ماشین گردشگری مذهبی در ایران را روشن کرد

مجموعه گروه تبلیغاتي MC Group آلمان به پيشنهاد رايزني فرهنگي ايران در اين كشور، پيش‌طرح ايجاد گردشگري مذهبي براي شناخت فرهنگ شيعه را بررسي مي‌كند.رايزن فرهنگي كشورمان در ادامه اظهار كرد: پیشنهاد مستقیم من آن است که چنانچه بتوانید به جای تمرکز بر چند مکان توریستی خاص، «سفر به درون دنیای تشیع» را به عنوان یک برنامه توریستی و گردشگری براي گروه مخاطبان خاص طراحی كنيد؛ آنگاه به یقین از طرف مؤسسات ایرانی که توان مالی بیشتری دارند، می‌توان امید داشت که مشارکت با شما را دنبال كنند. اگر این ایده برای شما جالب و قابل مطالعه باشد از ناحیه ما هم این امکان وجود دارد که به شما مشورت‌های فرهنگی را برای تهیه یک پیش‌طرح ارايه دهیم.وي تأكيد كرد: گروه مخاطبان بايد خاص باشند و تضمین وجود داشته باشد که سرمایه‌گذاری لااقل سبب شود جمعیتی در حدود سالی ۲۰۰ هزار گردشگر از برنامه‌های پیشنهادی این مجموعه اپراتورهای فعال شما استفاده کنند.

 

ادعای دروغین در عراق به سیادت رسید

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین علاء الحکیم نوه آیت الله سید محسن حکیم(ره) در خلال سخنرانی خود در نجف اشرف، از پارلمان عراق خواست قانونی در مورد ممنوعیت ادعای دروغین سیادت تصویب کند.وی افزود: من اعتقاد دارم که باید هرچه زودتر قانونی برای حفظ خاندان ها و انساب آنها و ممنوعیت ادعای دروغین سیادت تصویب شود تا راه برای سوء استفاده برخی سودجویان از مردم بسته شود.وی ادامه داد: از سوی دیگر یک نیاز اجتماعی فقهی در مورد انساب نیز احساس می شود، زیرا برخی ادعاهای دروغ در مورد انتساب به خاندان ها اصالت آنها را تهدید می کند و در صدر این ادعاها، ادعای سیادت قرار دارد که برخی به دروغ و بدون دلیل ادعای سیادت می کنند.

 

وهابیت 180 درجه تغییر رنگ داد

برخی مبلغان سعودی بعد از فتاوای وجوب جنگ علیه نظام سوریه، اینک با عقب نشینی رژیم سعودی از برخی مواضعش علیه دمشق، فتاوای خود را 180 درجه تغییر دادند.«عائض القرنی» یکی از مبلغان درباری آل سعود که فتوای وجوب جنگ با نظام سوریه را داده بود، اینک همسو با عقب نشینی رژیم آل سعود از پرونده سوریه، گفته است که من حرفی درباره وجوب جنگ در سوریه نزده ام.این در حالی  است که کاربران شبکه های اجتماعی کلیپی را منتشر کرده اند که نشان می دهد عائض القرنی از کسانی بود که جهاد علیه نظام سوریه را از جنگ با یهودی ها هم مهمتر عنوان کرده بود.گفتنی است که برخی منابع غربی، چراغ سبز عربستان به سفر عمرالبشیر به سوریه و بازگشایی سفارت برخی کشورهای عربی در دمشق را از نشانه های تغییر مواضع ریاض در قبال سوریه عنوان کرده اند.

 

Skype ایرانیان را تهدید کرد

اسکایپ یکی از قدیمی‌ترین و بهترین برنامه‌های کاربردی برای برقراری تماس صوتی و تصویری است. با ارائه‌ی امکان تماس صوتی در تلگرام و از طرف دیگر فیلترشدن آن در ایران، بحث تماس صوتی و تصویری رایگان و استفاده از نرم‌افزارهایی همچون اسکایپ که این قابلیت را فراهم می‌کنند، دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است.اما یک آسیب‌پذیری جدید در اسکایپ تحت اندروید کشف شده است که به یک مهاجم ناشناس اجازه می‌دهد تا گالری و مخاطبین کاربر را مشاهده کند و حتی لینک‌های بازشده در مرورگر را رصد کند.مهاجم برای سوءاستفاده از این آسیب‌پذیری، نیاز به دسترسی مؤثر به دستگاه هدف دارد. سپس، باید یک تماس اسکایپ را دریافت کند و به آن پاسخ دهد. به‌طور معمول، با دستگاه قفل‌شده، مهاجم نباید دسترسی به داده‌هایی مانند عکس‌ها و مخاطبین را بدون تأیید اعتبار با یک رمز عبور، یک PIN، یک الگوی قفل صفحه یا یک اثر انگشت داشته باشد، اما با وجود این آسیب‌پذیری، مهاجم می‌تواند پس از پاسخ به تماس، اجازه‌ی دسترسی به داده‌های کاربر، حتی اگر دستگاه قفل شده باشد را پیدا کند.به‌نظر می‌رسد یک خطای کد در اسکایپ برای اندروید، به مهاجم امکان دسترسی به عکس‌ها، مشاهده مخاطبین و حتی ارسال پیام بدون نیاز به احراز هویت را می‌دهد. مهاجم همچنین می‌توان مرورگر دستگاه را به‌طور مستقیم از اسکایپ راه‌اندازی کند. برای این کار، فقط باید یک لینک را در یک پیام جدید تایپ کند، پیام را ارسال کند و سپس روی لینک کلیک کند.این آسیب‌پذیری که میلیون‌ها تلفن همراه اندرویدی دارای اسکایپ را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در ماه اکتبر کشف و بلافاصله به مایکروسافت گزارش شد. این شرکت به سرعت پاسخ داد و موضوع را در نسخه‌ی جدید اسکایپ رفع کرد.باتوجه به افزایش میزان تماس تصویری و محبوبیت بسیار اسکایپ در میان کاربران ایرانی، توصیه می‌شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت آخرین نسخه از این نرم‌افزار اقدام کنند.

 

زنگ آسیبهای اجتماعی به صدا درآمد

وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: 75 درصد از افرادی که خودکشی کرده اند بین 18 تا 20 سال داشته‌اند. خودکشی با میزان تحصیلات نسبت عکس دارد. در اصفهان 6 درصد از خودکشی‌ها لیسانس و بالاتر داشته‌اند. این رقم در میان دانشجویان 4 درصد است، یعنی 4 درصد از کسانی که در 9 ماه سال جاری خودکشی کرده‌اند دانشجو بوده‌اند. این که افکار عمومی و رسانه‌ها در این زمینه حساس شده‌اند، اتفاق خوبی است. البته میزان خودکشی در ایران نسبت به دیگر کشورها بسیار کمتر است. این در حالی است که در برخی از کشورهای لائیک، خودکشی را جرم انگاری کرده‌اند. زمانی که یک نفر در اثر هر حادثه‌ای از دنیا می‌رود به طور میانگین 27 نفر با مشکلات روحی و روانی روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل است که خودکشی آسیب فردی نیست و یک آسیب اجتماعی تلقی می‌شود. بر همین اساس در برخی از کشورها، کسی که خودکشی می‌کند دارایی‌های او به نفع دولت مصادره می‌شود. ایران در مقایسه با کشورهای منطقه خودکشی بیشتری دارد اما مقابل با کشورهای غربی میزان به مراتب کمتری دارد. در خصوص خودکشی متغیرهای سن و جنسیت باید مدنظر قرار بگیرند. با تحلیل روندهای موجود مشخص می‌شود که پیک سنی خودکشی در حال کاهش است و اگر در گذشته خودکشی در سنین 18 تا 40 شایع بود، امروز به سمت سنین 14 و 15 سالگی رفته است. مساله بعدی جنسیت است و اقدام به خودکشی در میان زنان نیز افزایش داشته است. در میان اقشار مختلف نیز باید بررسی‌هایی صورت بگیرد و به خصوص دانشجویان باید با دقت بیشتری تحلیل شوند. ایران در حال حاضر جمعیت جوانی دارد و یک انفجار جمعیتی را شاهد بوده است. نرخ رشد 3.9 درصدی امروز به 1.7 رسیده است. امروز 4 درصد از خودکشی‌ها زیر 18 سال انجام شده است. 42 درصد از کودکان 5 ساله در اصفهان دچار اضطراب هستند. کودکی که نه نگرانی از شغل و مسکن دارد، نه در فکر آینده است اما علائم نگرانی را در والدین خود درک می‌کند. امروز در استادیوم‌ها را بر روی بانوان می‌بندیم اما آمار ارتباطات فرا ازدواجی بالا است.

 

بم بازهم لرزید

زلزله ۴.۶ ریشتری حوالی سومار در غرب استان کرمانشاه به‌وقوع پیوست که این زلزله در مناطق غربی و مرکزی این استان احساس شد.گزارش مقدماتی این زلزله براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران به این شرح است:این زلزله به بزرگی ۴.۶ در حوالی سومار در ساعت ۲۱:۴۷:۵۹ به طول جغرافیایی: ۴۵.۶۱ و عرض جغرافیایی: ۳۴.۱۲ کرکانشاه را لرزاند.

 

شهرداری شایعه تونلی پایتخت را تکذیب کرد

رئیس شورای شهر تهران، افزود: این اسناد ارزشمند در کتابخانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار داشت که در دهه فجر امسال تحویل سازمان اسناد ملی داده می‌شود و از شیبانی نیز تجلیل به عمل می‌آید.وی درباره اخذ عوارض از تونل‌های شهری تهران نیز گفت: آنطور که بررسی کردم خبری به عنوان شنیده و یا شایعه در رسانه‌ها منعکس شد که واکنش به این خبر زیاد بود و لایحه پیش‌نویسی در مطبوعات در این خصوص منتشر شده بود که فرایند کارشناسی آن را هنوز طی نکرده‌ایم و به عنوان پیشنهاد مطرح بوده است ولی به صورتی در جامعه مطرح شد که انگار تصویب شده است؛ اینگونه موارد باید با امضای شهردار به شورای شهر ارسال و مورد بحث قرار گیرد.هاشمی افزود: این موضوع درباره تخریب مورد استفاده قرار گرفت و از همه دست‌اندرکاران فعالیت‌های شهری در فضای مطبوعاتی و مجازی می‌خواهم با دقت بیشتری اقدام کنند که شاهد تشویش اذهان عمومی نباشیم.

 

دوئل نفت و آتش برای نیمکت ها پایان نیافت

کردستان سه هزار و 800 فضای آموزشی دارد که 2 هزار و 870 واحد آن را مدارس تشکیل می دهند که از این تعداد 528 باب مدرسه هنوز کلاس هایشان با بخاری های نفتی گرم می شوند، این مدارس سیستم گرمایشی از جنس گازسوز ندارند و مدیر کل آموزش و پرورش کردستان می گوید البته سیستم های فعلی استاندارد هستند.رشید قربانی با بیان اینکه این مدارس بیشتر در مناطق روستایی دور افتاده قرار دارند که فاقد لوله کشی گاز هستند، اضافه می کند: برای بهبود وضعیت سیستم گرمایشی این مدارس، نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.این تنها بخشی از فاجعه آموزشی در کردستان است و مسئولین بعد از واقعه دردناک آتش سوزی پیش دبستانی در زاهدان، آن را رسانه ای کرده اند، شاید به این فکر افتاده اند که نکند...قربانی می گوید: این وظیفه سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس است تا سیستم گرمایشی مدارس را بهسازی کند و انتظار داریم در سریعترین زمان ممکن نسبت به این مساله اقدام کنند.

 

بازرسی درباره «روانشناسان مجازی» هشدار داد

دکتر حمید پورشریفی، بازرس انجمن روانشناسی ایران با بیان اینکه صفحه‌های غیرقانونی بسیاری تحت عنوان مشاوره‌های روانشناسی در فضاهای مجازی مانند "ایسنتاگرام" در فعالیت هستند، می‌گوید: مردم باید از نوع مدرک و مجوز افرادی که در جایگاه روانشناسی در فضای مجازی مشاوره‌ می‌دهند، آگاه باشند. پورشریفی با بیان اینکه فعالیت‌های روانشناسی در فضای مجازی مسئله بسیار پرچالشی است، ادامه می‌دهد: در شرایط عادی مشاور روانشناسی در فضای مجازی وجود ندارد مگر در شرایط بسیار خاص و اورژانسی، اما این مشاوران باید صلاحیت لازم را در زمینه فعالیت در فضاهای مجازی کسب کنند. به طور مثال مشاوران سازمان بهزیستی که با "تلفن" به افراد مشاوره می‌دهند، از نظر حفظ اسرار، نوع ارائه خدمات و ... دارای صلاحیت هستند. اما در شرایطی که تعداد افراد به اصطلاح روانشناس در فضای مجازی مانند قارچ رو به افزایش است و موضوع "رازداری" میان آنها بی‌معناست و به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود، داشتن مجوز و صلاحیت روانشناس اصل مهمی است که می‌تواند مواردی از جمله رازداری و دیگر مسائل را اثبات کند. لذا این روانشناس توصیه می‌کند که حتی‌الامکان مردم از مشاوره‌های حضوری استفاده کنند و در موارد لازم و شرایط خاص با شماره‌ ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی و ۱۲۳ خدمات روانشناسی تماس بگیرند و خدمات دریافت کنند.

 

هزاران معلم لس آنجلس را قرق کردند

ده‌ها هزار معلم شاغل در شهر لس آنجلس در آمریکا بابت دستمزد‌های کم دوشنبه را در اعتصاب گذراندند.این اعتصاب به دنبال شکست ماه‌ها مذاکره بابت افزایش دستمزدها صورت گرفت.«آلکس کاپوتو پیرل» دبیر اتحادیه معلمان در لس آنجلس در سخنرانی در جمع معلمان اعتصاب کننده گفت: «دانش آموزان، به خاطر شما دست به اعتصاب زده‌ایم.»اتحادیه معلمان لس آنجلس با 35 هزار عضو پیشتر هشدار داده بود در صورت عدم حصول توافق بابت افزایش دستمزدها و کاسته نشدن از شمار دانش آموزان در کلاس‌های درس اعتصاب خواهد کرد.  به نوشته آسوشیتدپرس، با وجود اعتصاب معلمان، مدارس در این شهر کماکان دایر هست زیرا صدها معلم جایگزین برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است. هرچند که این اقدام نیز با اعتراض اتحادیه معلمان لس آنجلس مواجه و غیر مسئولانه خوانده شد.معلمان شاغل در لس آنجلس و نواحی اطراف کم شدن شمار دانش آموزان در کلاس‌ها که اینک 30 نفره است و حضور کتابدار و مشاور در مدارس را نیز خواستارند. معلمان این شهر خواهان افزایش 6.5 درصدی حقوق خود هستند.گفته می‌شود که اقدام معلمان در لس آنجلس ، اعتصاب دیگر همکاران در شهرها و ایالاتی چون «کنتاکی»، «اوکلاهاما»، «آریزونا»، «کالرادو»  و  «واشنگتن»  را در پی خواهد داشت.

 

توفانِ گردو غبار ریگان  را درنوردید

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه وقوع توفان و گرد‌وغبار امروز در منطقه ریگان شهرستان بم مشکلات زیادی را برای هموطنان این منطقه به وجود آورد گفت: ۳۹ نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه وقوع توفان و گرد‌وغبار امروز در منطقه ریگان شهرستان بم مشکلات زیادی را برای هموطنان این منطقه به وجود آورد گفت: ۳۹ نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.وی افزود: توفان و گردوغبار منجر به مسدود شدن ۲ محور اصلی و ۶۲ محور روستایی شد.

 

تهران گازسوز ها را آتش زد

علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گزارشی در خصوص آخرین وضعیت کلاس‌های درسی که نیازمند استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی دارند ارائه و در ادامه به راه‌اندازی کمپین همه برپا کلاس گرم مدرسه امن در کشور اشاره کرد.در ادامه نیز، انوشیروان محسنی بند‌پی استاندار تهران با استقبال از طرح و کمپین مذکور، ضمن پیوستن به کمپین کلاس گرم مدرسه امن، از همکاری استانداری تهران برای حذف تمام بخاری‌های گازسوز کلاس‌های درس استان تهران خبر داد.در همین راستا، مقرر شد تا برای جمع‌آوری تمام کلاس‌های درسی که سیستم گرمایشی با شعله مستقیم دارند، 50 درصد از اعتبارات ملی هزینه و مابقی نیز نیمی توسط خیرین و نیمی از اعتبارات استانی هزینه شود.

 

ایران روی سکوی نخست پزشکی ایستاد

براساس رتبه‌بندی سایمگو، ایران در سال ۲۰۱۷ به مقام نخست تولیدات علمی در رشته پزشکی داخلی در سطح کشورهای آسیای غربی رسیده است.پزشکی داخلی یک تخصص پزشکی است که با پیشگیری، تشخیص، و درمان بیماری‌های بزرگسالان سروکار دارد.متخصصان داخلی از بیماران بستری‌شده و آمبولانسی مراقبت می‌کنند و می‌توانند نقشی محوری در آموزش و پژوهش ایفا کنند؛ همچنین پزشکی داخلی یکی از تخصص‌های دامپزشکی است. رژیم صهیونیستی و کشورهای عربستان سعودی، مصر، قطر، امارات متحده عربی، کویت، لبنان، اردن، عمان، عراق، سرزمین‌های اشتغالی و بحرین به ترتیب در رتبه‌های بعد از ایران و ترکیه قرار دارند.از میان 303 مقاله منتشر شده محققان ایرانی، 260 مقاله قابل استناد بوده است؛ در حالی که ترکیه به عنوان کشور حائز مقام دوم 164 مقاله در رشته پزشکی داخلی ارائه کرده که تنها 138 مورد آن قابل استناد بوده است. بحرین نیز به عنوان آخرین کشور در سطح آسیای غربی در سال 2017 تنها دو مقاله در زمینه علم پزشکی داخلی ارائه کرده است.ایران در یک بررسی کلی‌تر میان 155 کشور جهان، جایگاه شانزدهم را به خود اختصاص داده و صدرنشین کشورهای جهان، ایالات متحده آمریکا استکشورهای ژاپن، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، فرانسه، استرالیا، کانادا، هلند، کره جنوبی، هند، سوئد، اسپانیا و دانمارک به ترتیب جایگاه دوم تا پانزدهم نظام رتبه‌بندی سایمگو را به خود اختصاص داده‌اند.این رتبه‌بندی یکی از  جدیدترین و جامع‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش‌محور در جهان است. اخیرا این نظام رتبه‌بندی دو شاخص جدید عملکردی (نمایه تخصصی و میزان تعالی) را به چهار شاخص قبلی برای ارزیابی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها افزوده است. در خبرهای پیشین نیز به صدرنشینی ایران در رشته‌های متفاوتی از جمله علم ژنتیک، علم فیزیک، ریاضیات کاربردی، علوم زیستی، فناوری نانو و آب نیز اشاره شده است.

 

بوئینگ ایران را سیاه پوش کرد

یک فروند هواپیمای باری در حوالی کرج سقوط کرد.این هواپیمای غیرمسافربری ۷۰۷ حامل گوشت بود که به هنگام فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند و شهرک مسکونی مجاور دچار حریق شد. دکتر مهرداد علی بخشی در گفت وگو با ایسنا، در این باره گفـت: با انتقال اجساد ۱۵ تن از قربانیان سقوط هواپیما در کرج تیم پرشکی قانونی استان البرز به آماده باش درآمده و پس از انتقال اجساد به پزشکی قانونی نسبت به شناسایی هویت آنها اقدام کردند.مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور اسامی جانباختگان سقوط هواپیما در زیبادشت کرج را اعلام کرد.ناصرچرخساز مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در بیان جزییاتی از این حادثه گفت:‌ مبداء این هواپیما فرودگاه پیام بوده و به دلایلی که هنوز مشخص نیست در پادگان فتح سپاه سقوط کرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha