پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست های «چت چایی» در مرکز اسلامی آریزونا، مردم عادی را جذب کرده اند

حوزه/ نشست های پیرامون مباحث اسلامی و مسلمانان که هر دو هفته یک بار توسط اعضای انجمن اسلامی در مرکز اسلامی تمپه در آریزونا برگزار می شود، نه تنها توجه مسلمانان بلکه غیرمسلمانان را نیز جلب کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از statepress، هر دو هفته یک بار، گروه 25 تا 30 نفره از  اعضای جامعه اسلامی در شهر تمپه واقع در ایالت آریزونای آمریکا گردهم جمع شده و به بحث و گفتگو پیرامون مباحث مذهبی می پردازند.

در این نشست ها که با عنوان «چت چای» توسط اعضای انجمن اسلامی دانشگاهی برگزار می شوند، نه تنها دانشجویان بلکه دیگر اعضای جامعه از جمله غیرمسلمانان نیز می توانند شرکت داشته باشند.

هرچند بحث ها پیرامون اسلام و مسلمانان می باشند، شرکت کنندگان می توانند به موضوعات مختلف از جمله روابط و یافتن هدف زندگی نیز بپردازند.

نادیا مراوی یک دانشجوی سال اول رشته سلامت جهانی در این باره می گوید: ما بارها شاهد بوده ایم که افراد مختلف با مذاهب متفاوت در گردهمایی های ما شرکت کنند، زیرا فضا و محیط مسالمت آمیز بحث ما را دوست دارند.

مراوی افزود: هدف اصلی ما از این گفتگوها بیشتر این است که با روی گشوده صحبت کرده باشیم و بحث آزادی برگزار کنیم. ما دوست نداریم به موضوعات مختلف به چشم تابو نگاه کنیم تا اعضاء از بحث کردن پیرامون آن ها بترسند. می خواهیم همه با خیال راحت نظراتشان را به اشتراک بگذارند.

ماریو گارسیا یه هنرمند محلی و یکیاز اعضای مرکز اسلامی تمپو در این باره می گوید: ما کسانی را داشته ایم که از اجتماعات مذهبی مختلف و حتی مردم بی دین به اینجا آمده اند. محیط خوبی است و بحث پیرامون اسلام و انسانیت انجام می شود و می فهمیم که بشر تا کجا پیشرفته است.

وی افزود: یک سخنرانی نیست بلکه هر کسی نظرش را می گوید و همه مشارکت دارند.

مریم الدسوکی یک داوطلب انجمن اسلامی و فارغ التحصیل دانشگاهی می گوید: چه بحث مان پیرامون روابط یا یافتن هدف باشد و چه درباره ارتباط با خدا و عبادت، سلامت جسم و روح و داشتن روابط با یکدیگر همه می توانند در رابطه با موضوع مربوطه با هم گفتگو داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha