چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
میرعمادی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه برخی ها به بهانه ایجاد نشاط و شادی به دنبال لهو و لعب می روند، گفت: نباید در برگزاری جشنواره ها معصیت و گناه باشد، بلکه باید شور احساسات و عقاید اسلامی انقلابی در برگزاری جشنواره ها مشهود باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز در آئین افتتاحیه چهارمین جشنواره سرودهای انقلابی و آواهای حماسی، در سالن همایش های حوزه هنری خرم آباد بیان داشت:برگزاری این جشنواره در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران بسیار ارزشمند و والا است و برای آحاد مردم یادآور احساسات و شور انقلابی است .

وی با بیان اینکه راهپیمایی ها و تظاهرات گسترده مردم انقلابی در سال های قبل از پیروزی انقلاب با همین سرودها همراه بود، افزود: بیان احساسات انقلابی در این سرودها مردم را برای مبارزه با حکومت ستم شاهی ترغیب و تشویق می کرد چرا که این سرودها همواره دارای پیام ها و ارزش های والا و فاخر بوده است .

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه اشعار این سرودها برگرفته از مبانی قرآن، سیره اهل بیت(ع) و رهنمودهای امام (ره) و علما بود، خاطرنشان کرد: همین محتوای عمیق و فاخر راز ماندگاری سرودهای انقلابی را رقم زد به گونه ای که هم اکنون نیز این سرودها یادآور احساسات و خاطرات انقلابی برای مردم است .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه سرودهای انقلابی هماهنگ و مبین اهداف و آرمان های انقلابی بوده است، یادآور شد: سرودهای انقلابی دارای پیام های متعددی از جمله ظلم ستیزی ،دشمن شناسی و عدالت خواهی بوده است و نیاز است امروز نیز سرایندگان و خوانندگان اشعار مذهبی و انقلابی در خلق آثار خود به این نکته ها توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به این سرایندگان و خوانندگان سرودهای انقلابی در بیان اشعار و احساسات انقلابی خود اخلاص داشته اندف گفت: هر کاری برای رضای پروردگار باشد ماندنی و اثرگذار است و مردم همواره از آن به نیکی و زیبایی یاد خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در پایان با اشاره به اینکه برخی ها به بهانه ایجاد نشاط و شادی به دنبال لهو و لعب می روند، گفت: نباید در برگزاری جشنواره ها معصیت و گناه باشد، بلکه باید شور احساسات و عقاید اسلامی انقلابی در برگزاری جشنواره ها مشهود باشد و جشنواره ها باید دارای پیام های اسلامی ایرانی باشند .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha