پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

حوزه/ مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از برگزاری مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) در مسجد اعظم قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد نورموسوی امروز در نشست خبری مراسم دوازدهمین سالگرد بزرگداشت حضرت آیت الله شیخ محمد فاضل لنکرانی که در قم برگزار شد،گفت: مراجع تقلید پس از ائمه اطهار(ع) در زمان غیبت مرجعیت دینی را به عهده گرفتند و رسالت حفاظت از دین الهی را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان داخلی خارجی به دنبال فاصله انداختن بین مردم و مرجعیت هستند خاطر نشان کرد: تا زمانی که مرجعیت زنده است، دین اسلام نیز پا برجا است؛ زیرا مردم با اتصال به مرجعیت، دین و ایمان خودشان را بیمه می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی گفت: مراسم سالگرد آن عالم بزرگ علاوه بر شهر مقدس قم در سراسر ایران و در کشورهای مختلف برگزار می شود.

حجت الاسلام نورموسوی تصریح کرد: پشتوانه علمی و اخلاقی حضرت آیت الله فاضل لنکرانی ضمانتی برای انقلاب اسلامی بود و ایشان شخصیتی تمام عیار بودند؛ بعد از امام خمینی(ره)، حضرت  آیت الله فاضل لنکرانی دومین شخصیتی است که دارای چنین مقبولیتی است که از سراسر دنیا برای برگزاری مراسم سالگرد ایشان درخواست می شود.

وی در ادامه هدف از تاسیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) را توسعه علم در دنیا دانست و گفت: هیأت‌های علمی از کشورهای مختلف جهان در طول سال به این مرکز می‌آیند و مدیریت مرکز به دنبال حداکثر بازدهی است.

حجت الاسلام نور موسوی ادامه داد: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در زمان حیات حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی، 100 طلبه داشت، اما اکنون حدود 700 تن از طلاب ممتاز و سطوح عالی در این مرکز در حال تحصیل هستند و 200 تن از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تدریس می‌کنند.

وی افزود: در دو سال اخیر 107 عنوان کتاب در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به چاپ رسید که این کتاب‌ها جزو تالیفات اساتید و طلاب این مرکز بوده است.

حجت‌الاسلام نورموسوی ادامه داد: مراجع عظام تقلید در راه حفظ اسلام جانفشانی کردند و نمونه بارز آنان حضرت آیت الله فاضل لنکرانی است که خود را وقف اسلام کردند و در راه پاسداری از دین سلامتی خود را گذاشتند.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان گفت: مراسم سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی 18 بهمن ماه سال جاری همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم و با حضور مراجع، علما، اندیشمندان، اساتید و فضلا و شخصیت‌های حوزوی و دانشگاه و شخصیت های استانی وکشوری برگزار خواهد شد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha