شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: یک عالم موفق باید اهل مطالعه و نوآوری بوده تا بتواند در خصوص انواع شبهاتی که در رابطه با احکام اسلامی و دینی در شبکه های مجازی مطرح می شود، پاسخگو بوده وتحلیل درستی ارائه نماید.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران فاطمیه(س)، گفت: امروز روحانیت وظیفه تبلیغ و هدایت جامعه را به عهده داشته و یکی از رسالت اصلی وی رفع موانع و برطرف نمودن شبهات در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: شبهه در ذهن هر کسی مانع بزرگی برای پذیرش حق به حساب می آید و با شبهه ها منکر معروف و معروف ها منکر می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: شبهه در مورد اعتقادات مانند توحید وصفات خدای متعال و یا انتصاب قرآن به وحی و یا عصمت انبیا و ائمه معصومین(ع) و یا طولانی بودن عمر امام زمان(عج) مانع بزرگی برای حرکت پذیریرش حق می باشد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: شبهاتی که در مورد حکومت اسلامی و راه شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی مطرح می شود، اینها هم مانع بزرگی است.

وی اظهار کرد: روحانیت در صورتی موفق می شود که در راه تحلیل و پاسخگویی به این گونه شبهات به صورت استدلالی و استفاده از کتاب و سنت توانمند باشد.

 مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: یک عالم موفق باید اهل مطالعه و نوآوری بوده تا بتواند در خصوص انواع شبهاتی که در رابطه با احکام اسلامی و دینی در شبکه های مجازی مطرح می شود،  پاسخگو بوده و تحلیل درستی ارائه نماید.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امروز رایانه هایی که محتوای آن کتاب های درسی، روایی و تفسیری فراوان بوده و فضای مجازی هم زمینه را برای تحقیق آماده نموده که باید در این زمینه هم پرتلاش در این عرصه وارد شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha