پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرجی

حوزه/ مدیرحوزه علمیه کاشان، راه اندازی سطح چهار حوزی توسط آیت الله نمازی را ازدستاوردهای علمی و حوزوی کاشان عنوان کرد وگفت: هیچ طلبه ای نیاز نیست از این به بعد برای درس خارج فقه به قم سفر کند.

حجت الاسلام والمسلمین منصورفرجی درحاشیه  کلنگ زنی مدرسه علمیه  خواهران فاطمیه کاشان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با بیان اینکه حوزه علمیه فاطمیه کاشان به همت آیت الله نمازی بعد از مدرسه علمیه کوثر دومین مدرسه علمیه خواهران راه اندازی شده در کاشان می باشد، گفت: مدرسه علمیه فاطمیه کاشان در سطح چهار و دکترای تخصصی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در پنج مدرسه علمیه خواهران کاشان 1300 طلبه مشغول تحصیل می باشند، گفت: با آماده شده ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران فاطمیه در مصلای بقیه الله اعظم(عج) کاشان به دلیل فضای زیادی که در نظرگرفته شده، ظرفیت پذیرش 400  طلبه را در آینده خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش 19 مدرسه علمیه خواهران  و برادران در منطقه کاشان فعال می باشند، به قابلیت افزایش 30 مدرسه علمیه طی دو سال آینده در شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه کاشان از نظر تعداد مدارس علمیه و طلبه بعد از تهران، قم، اهواز، مشهد، اصفهان و شیراز در رتبه ششم کشوری قرار دارد.

مدیرحوزه علمیه کاشان به تحصیل طلبه های سراسر کشور در مدارس علمیه منطقه کاشان اشاره کرد و تصریح کرد: حوزه علمیه کاشان بعد از قم و تهران تنها منطقه ای است که از سراسر کشور در مدارس علمیه اش طلاب مهاجر تحصیل می کنند.

وی نزدیکی به شهر مقدس قم، سبقه دینی، تشیع، بالا بودن ظرفیت فرهنگی  و مذهبی را دلیل اصلی استقبال طلاب در مدارس علمیه کاشان برشمرد و گفت: وجود بیش از800 هیئت مذهبی،  مساجد بیشمار، سهولت طلاب برای  تحصیل، علاقه و ارتباط مردم با روحانیت و حوزه های علمیه از دیگر دلایل کثرت مدارس علمیه و طلاب این منطقه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، فعالیت سالانه بیش از200 مبلغ روحانی در مدارس ابتدایی آموزش و پرورش کاشان را از دیگر ظرفیت های حوزوی کاشان برشمرد و تصریح کرد: از 12 نویسنده برتر کشوری چهار تا یعنی معادل یک سوم آنها نویسندگان حوزوی شهرستان کاشان می باشند.

وی در پایان راه اندازی سطح چهارحوزی  توسط آیت الله  نمازی را ازدستاوردهای علمی و حوزوی کاشان عنوان کرد و گفت: هیچ طلبه ای نیاز نیست از این به بعد برای درس خارج فقه به  قم سفر کند و تنها کمبودی که داریم دروس تخصصی است که انشاءالله سال آینده با داشتن کلیه رشته های تخصصی، این خلاء نیز در حوزه علمیه کاشان برطرف خواهد شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha