جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مبلغین راهیان نور گفت: شما مسئولیت بسیار مهمی دارید و موضوع تبلیغ باید همه جهاتش به صورت تخصصی در نظر گرفته شود و افراد دوره هایی در این زمینه را طی کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون مبلغ کاروان های راهیان نور، اظهار داشت: اردوی راهیان نور صرفا یک مسافرت و زیارت نیست بلکه مسئولیت مهمی است که بر دوش شما گذاشته شده است.

وی افزود: اگر بخواهید پیام جبهه و دوران دفاع مقدس را به مخاطب منتقل کنید و او را متحول کنید سرمایه زیادی نیاز دارید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آگاهی هایی از نظر نظامی و آمار و ارقام برای مبلغین لازم است، عنوان کرد: بالاتر از همه اینها آگاهی از علل این جریانات باید باشد که منحصر به جنگ تحمیلی ایران نیست.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: تحمل زحمات در کربلا و بعد از کربلا در راه کوفه و شام بود و از خون بهترین فرزندان خون خدا و یاران او سرمایه گذاری زیادی شد اما این زحمات وقتی به بار نشست که این کاروان به دمشق و شام نزدیک می شد که یزید جشن گرفته بود و با غرور خاصی شعر می سرود.

وی اضافه کرد: لحظه ای که زینب(س) و امام سجاد(ع) پیام را رساند چنان عرصه بر یزید تنگ شد که ناچار شد با این موضوع کنار بیاید و اجازه سوگواری بدهد و با بازگشت عزتمندانه کاروان اسرا به  مدینه موافقت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه موارد کیفیتی براساس آگاهی های مکتبی است، گفت: صد البته کربلا سمبل تمام وقایع تاریخی است و کربلا همچنان ادامه دارد، کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا یعنی همین و کربلا ایران عبارت درستی است.

حجت الاسلام عبادی متذکر شد: تبیین درست این موضوع اتفاق نمی افتد مگر اینکه در درون شما این کیفیت وجود داشته باشد.

وی خطاب به مبلغین حاضر در جلسه مطرح کرد: شما مسئولیت بسیار مهمی دارید و موضوع تبلیغ باید همه جهاتش به صورت تخصصی در نظر گرفته شود و افراد دوره هایی در این زمینه را طی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با نسلی مواجه هستیم که سال ها از انقلاب و دفاع مقدس فاصله دارند و این یعنی کار شما نیازمند تخصص و تجربه است، عنوان کرد: به بار نشستن خون شهدا در گرو اقدامات مناسب در این برنامه است که باید از شیوه های هنری نیز کمک گرفته شود.

حجت الاسلام عبادی متذکر شد: هنوز نسل های اول این مسیر حضور دارند که کیفیت آن، حالات معنوی در وجودشان نمایان است و نمی شود آن حالات را با اعداد و ارقام انتقال داد.

وی خاطرنشان کرد: تا خود مبلغین راهیان نور مشتعل نشوند نمی توانند اشتعال ایجاد کنند و اگر این اقدام با کیفیت انجام شود حالت تزاید پیدا می کند وگرنه اگر با نقص همراه باشد، ایجاد اشکال می کند و امیدوارم که بتوانید نقش اصلی در تحولات روحی و معنوی را صورت بدهید.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha