پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاری طب سنتی اسلامی

حوزه/ دوره سبک زندگی اسلامی بر محوریت طب اسلامی و سنتی برای طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین به مدت دو روز برگزار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی موسوی در حاشیه برگزاری این دوره که در سالن اجتماعات مسجد النبی قزوین برگزارشد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، گفت: این دوره طب اسلامی و سنتی که توسط حجت الاسلام محسن اسماعیلی برای طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین برگزار می شود، در رابطه با سالم زیستن و همچنین شیوه های کنترل، بهبود و درمان برای افراد بیان خواهند نمود.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: بررسی تخصصی آیات و روایات در زمینه طب و روش درمان بیماری، بررسی بیماری های گوناگون به ویژه بیماری های رایج و راه های اسلامی و سنتی درمان آنها از محورهای آموزشی در این دوره دو روزه برگزار می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: ترویج زندگی و تغذیه سالم در میان افراد گوناگون جامعه به ویژه طلاب وروحانیون برای تبلیغ در میان مردم، از جمله اهداف است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: اسلام دین جامعی است و می تواند برای درمان بیماری های روحی و جسمی راه علاجی برای انسان ها داشته باشد؛ علاج بسیاری از بیماری های جسمانی،  معلول پیروی از دستورات قرآن و امامان معصوم(ع) در این زمینه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: این دوره برای مدارس علمیه شیخ الاسلام، حوزه علمیه شهرستان تاکستان و مدرسه علمیه سردارین و با حضور اساتید و کادر علمی و آموزشی این مدرسه برگزار شد که امیدواریم در ماه های آینده این دوره ها را بر ای مدارس علمیه دیگر برگزار نماییم.

حجت الاسلام موسوی به برگزاری دوره انس با قرآن توسط کارشناسان برجسته علوم قرآنی اشاره و بیان کرد: اجرای این طرح در مدارس علمیه ارتقای سطح علمی و فرهنگ قرآنی و آموزش واژگان قرآنی بسیار تاثیر گزار و اهداف و برکات فراوانی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha