پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عراق امریکا

حوزه/ شیخ کاظم الاسدی روحانی مجاهد حشد الشعبی گفت: آمریکا بر حسب نقشه ها و توطئه‌هایش تلاش دارد عراق پایگاهی شود برای ممانعت از ایران و جدایی بین شیعیان دو ملت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به دنبال سفر پنهانی رئیس جمهور آمریکا به عراق و همزمان دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تحرکاتی از سوی برخی از دولتمردان آمریکا برای رسیدن به اهداف و برنامه های از پیش تعیین شده با همکاری برخی از دول خلیجی و کشورهای منطقه در حال انجام است. آمریکا پس از اینکه در سوریه مقابل سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شد، سعی دارد با افزایش شمار نظامیان خود در عراق به نوعی از جایگاه جمهوری اسلامی ایران در این کشور بکاهد و مانع تداوم روند صعودی روابط بغداد- تهران شود و به نظر می‌رسد، آمریکایی‌ها منطقه کردستان عراق و استان الانبار را برای مستقر کردن نظامیان جدید در نظر گرفته‌اند. اکنون نیز بار دیگر دولت، گروه‌ها و مردم عراق مخالفت خود را با افزایش شمار نظامیان آمریکایی در عراق اعلام کرده‌اند.

 

شیخ کاظم الاسدی روحانی مجاهد عراقی با اشاره به سفر غیر دیپلماتیک رئیس جمهور آمریکا به عراق و توطئه های پیش رو در گفت و گو با «حوزه» گفت:  سفر ناگهانی و غیر منتظره ترامپ احساسات و قلب عراقی ها را جریحه دار کرد ، با این وجود چگونه ممکن است پایگاه های آمریکایی در عراق تاسیس شود . در شرایط کنونی  این آخرین برگه بازی  آمریکا در منطقه بود که شکست خورد . آمریکا در منطقه شکست خورده است که این با ادعاهای دروغ و جعلیشان فاصله دارد از این رو برای رسیدن به خواسته هایشان همواره تلاش می کنند.

وی ادامه داد: سیاست آمریکا توجه به صهیونیست جهانی و پادشاهان و حاکمان عرب و افراد خارج شده از دین است.

 

آمریکا به دنبال جداکردن عراق از محور مقاومت و شیعیان منطقه است 

شیخ اسدی با اشاره به توطئه های جدید آمریکا برای عراق گفت: آمریکا بر حسب نقشه ها و بر نامه هایش تلاش دارد عراق پایگاهی شود برای ممانعت از ایران و جدایی بین شیعیان عراق و ایران و جدا کردن عراق از حزب الله لبنان تا آنجا که آمریکا مانع شکل گرفتن هلال شیعی و اتحاد در جهان اسلام شود، وحدتی که در ایران و عراق و سوریه و حزب الله لبنان شاهد آن هستیم.

روحانی مجاهد عراقی خاطر نشان کرد: اما این تدبیر شکست خورده چرا که عراق توسط آنها هدایت و رهبری نمی شود. عراقی ها ضد آمریکا و ضد پایگاه های نظامی آنها فریاد خواهند کشید و آمریکا نیز در اهدافش شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به ادعای یک فعال رسانه ای صهیونیست مبنی بر سفر گروهی از نمایندگان عراقی به اسراییل که از سوی آنها نیز تکذیب شده گفت: بایستی پیرامون این خبر و پی بردن به حقیقت امر از طریق تشکیل کمیسیون تحقیق  مستقلی،  پیگیری انجام شود.

 

بازی جدید آمریکا در منطقه بعد از شکست داعش

روحانی حشد الشعبی با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به عراق گفت: سفر پومپئو و رییسش ترامپ که قبل از او به عراق انجام شد و تحرکات نیروهای آمریکایی در منطقه و عراق به طور خاصی مشکوک هست  و به شکل جدی خبر از بازی جدید آمریکا در منطقه بعد از نابودی داعش می دهد.  

وی در این باره تصریح کرد: به طور قطع و یقین آمریکا با اسراییل و مزدورانشان در منطقه برای دشمنی و جنگ جدیدی که هدف آن تشیع در منطقه است هماهنگ شدند.

شیخ کاظم اسدی با تاکید بر هوشیاری در مقابل توطئه های دشمنان اسلام در منطقه گفت: چه بسا جنگ و دشمنی جدید به طور خاص که در مرحله اول ایران و شیعیان عراق را هدف قرار گرفته است و در مرحله بعد شیعیان لبنان و سایر مناطق جهان را مورد اهداف نقشه های خود قرار دهند، در راه باشد.

وی در پایان گفت: اما آنها مکر می کنند و خدا نیز چاره اندیشی دارد و خداوند بهترین تدبیر کنندگان است و خداوند شر دشمنان اسلام را از مومنان دور می کند و همواره مدافع مومنان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha