جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام بابادایی سامانی

حوزه/ حجت الاسلام بابادایی سامانی با بیان اینکه ۴۵۰ مدرسه امین در سطح استان تهران فعال هستند، گفت: مباحث تربیتی مهمترین دغدغه مبلغین مدارس امین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام وحید بابادایی سامانی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران، امروز در همایش سالانه مبلغین هجرت و مدارس امین که در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد، گفت: حوزه علمیه استان تهران 7 سال پیش‌طرح مدارس امین را با تعداد 5 مدرسه آغاز کرد و در حال حاضر 450 مدرسه امین در سطح استان تهران فعال هستند.

وی افزود: 100 مدرسه از این مدارس را روحانیون هجرت اداره می‌کنند و مابقی مدارس تحت اشراف روحانیونی است که برای اجرای این طرح در مدارس امین جذب و مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام بابادایی سامانی مباحث تربیتی را مهم‌ترین دغدغه مبلغان و مبلغات مدارس امین بیان کرد و اظهار داشت: در این سال‌ها با رصد برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مجموعه‌هایی که فعالیت‌های دانش‌آموزی دارند نقاط قوت فعالیت‌های آنان شناسایی شد و امروز ما شاهد اجرای طرح‌های بسیار خوبی در مدارس هستیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: طلاب خواهر و برادر در حوزه علمیه این آمادگی را پیدا می‌کنند تا بتوانند با دانش آموزان مواجه شوند اما در این عرصه و مقطع زمانی می‌طلبد که مبلغ به علوم روز نیز اشراف داشته باشد و مبانی دینی را با هنرمندی و با استفاده از شیوه‌های جدید به مخاطب ارائه دهد.

وی بیان داشت: حوزه علمیه استان تهران در دو تابستان 96 و 97 دوره‌های آموزشی خوبی را برای مبلغان و مبلغات برگزار کرد تا از این طریق این بزرگواران به علوم موردنیاز مسلح شوند و ما امروز اثر این آموزش‌ها را در مدارس شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام بابادایی سامانی جمع‌آوری ایده‌های نو را از دیگر اقدامات انجام‌شده برای مبلغان مدارس امین برشمرد و گفت: تبادل اطلاعات و ایده‌های نو و بیان تجربیات مبلغان به‌صورت مجازی و یا گروه‌هایی که تشکیل‌شده از دیگر اقداماتی بود که صورت گرفت.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 هزار طلبه در مدارس علمیه استان تهران مشغول به تحصیل هستند، بیان داشت: استان تهران از سال گذشته از سوی شورای عالی حوزه علمیه به 8 منطقه تقسیم‌شده است که در این نقشه مدارس علمیه و مدارس آموزش و پرورش موردتوجه قرارگرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت مدارس علمیه باید مورد استفاده قرار گیرد، عنوان کرد: هر مدرسه علمیه می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خویش نیازهای اطراف خود را پوشش دهد.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین نیازی که احساس شده مربوط به مدارس آموزش و پرورش است ازاین‌رو  لازم است حوزه‌های علمیه با ظرفیتی که دارند به کمک مجموعه مدارس امین بیایند تا تعداد 450 مدرسه به توان 5 برسد.

حجت‌الاسلام بابادایی در پایان مسجد را یک قرارگاه فرهنگی خواند و گفت: امروز با همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ما شاهد جذب و فعالیت دانش آموزان مدارس امین در 38 مسجد هستیم امید است با برنامه‌ریزی دقیق و این تعداد مسجد افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha